Goodbye NZ, Hello Asia!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Goodbye NZ, Hello Asia!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Goodbye NZ, Hello Asia!!!

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

16 Mei 2010 | Thailand, Chiang Mai

Ziezo, daar ben ik dan weer...
De laatste dagen in Nieuw Zeeland verbleef ik bij het vertrouwde nest van Coen en Esther de Wolf... Samen met de Britse Ruth en de inmiddels ook gearriveerde Nederlandse Fleur...
Veel meer dan de omgeving een beetje laten zien aan die twee dames, de auto van Perry en mij te koop zetten via Trade Me (en overschrijven op naam van Coen), een lekker biertje pakken elke avond en een hoop gezelligheid, was het eigenlijk niet... Maar dat is toch ook meer dan genoeg voor ons!!! Toen ik wilde gaan kijken of ik niet een bus naar Auckland kon boeken, kwam Esther met het idee: Waarom vlieg je anders niet naar Aucks??? Interessant... De bus duurt minstens 4 uur en is niet echt comfie... Vliegtuig doet er (normaal gesproken) 40 minuten over en de stoelen zijn redelijk comfortabel... Prijsverschil: $50 voor de bus en $100 voor het vliegtuig... Boeken dus, als het nog kan, en het vliegtuig in... Was via internet snel geregeld... Lang leven de creditcard!!!
Ik op vrijdag dus op Keri Keri Airport, klaar voor de start naar Aucks... Er was echter wat vertraging... We mmoesten ook eerst nog naar Kaitaia vliegen, en van daaruit naar Auckland... een extra 40 minuten plus vertraging van half uurtje, werd de vlucht dus toch langer dan verwacht... Niet erg hoor, helemaal niet, maar voor sommige in het vliegtuig wel, aangezien zij hun aansluitende vlucht zouden missen... Ik zelf zou een nachtje in een hostel/motel blijven slapen dicht bij het vliegveld, had ik mezelf voorgenomen... Dus na het landen op Auckland airport, ging ik daar even op zoek naar een niet te dure accommodatie met gratis vervoer van en naar de luchthaven... Bij mijn tweede poging was het raak... Voor $60, dus wel iets duurder dan de hostels, maar zonder de ellende van vervoer en een redelijk grote luxe kamer met privacy... Het hotel werd gerund door een Indiase familie en ze haaden er ook een restaurantje bij, dus dat was perfect... Aangezien ik vanaf 10 uur in de ochtend niet meer had gegeten, en het nu toch ongeveer half drie was, was het tijd voor wat Indiaas eten... Altijd lekker... In het restaurantje heb ik lekker zitten babbelen met de Japanse Kumiko (31) en het Britse echtpaar Oliver en Catherine (eind 60)... Verder heb ik daar niet veel meer gedaan dan op bed gelegen en SKY-Movies gekeken... Paar leuke films gezien die ik zo niet meer van naam weet... 's Avonds nog een kleine Pizza naar binnen gewerkt en het was weer tijd om te slapen...
Opstaan rond negenen, uitchecken en naar het vliegveld gebracht worden om 10 uur... Op naar Kuala Lumpur... Had mijn hotel geboekt via internet, voor de eerste 2 dagen, dus dat was een zorg minder... Op het vliegveld is het natuurlijk altijd leuk om mensen te kijken, dus ik vermaakte me wel... De vlucht verliep perfect... En de meerdere maaltijden aan boord waren ook niet verkeerd, evenals de films die we konden kiezen in het multimediagevalletje in de stoel voor je... Wat behoorlijk luxe was voor mij, was dat ik de beschikking had over 4 stoelen voor mezelf... Comfort ten voeten uit dus! Heb geen oog dicht gedaan, maar ja, het was ook een dagvlucht... Dan is 12 uur tv kijken toch best lang ;) hahaha! De landing op KLIA verliep vlotjes en het ophalen van de baggage idemdito... Hup de taxi in en naar mijn hotel dus... Net als op de heenreis was dit het Royale Bintang KL Hotel... Na een ritje van ongeveer een uurtje waren we dan daar... Inchecken en meteen maar ff een douche pakken, gevolgd door een powernappie... Daarna de stad even doorgewandeld, en natuurlijk een heerlijk ontspannende massage genomen... Goede nachtrust gehad...
De stad beetje verkend, voor zover ik het nog niet kende aangezien ik er al geweest ben... Heerlijke gerechten gegeten in Chinatown... Lekker in een barretje gezeten met wat andere toeristen... Babbelen... mensen kijken... Genieten... Ik wilde in een internetcafeetje een vlucht boeken naar Thailand, maar dat ging helaas niet helemaal geod, dus meost ik de volgende dag naar KL Sentral, waar Air Asia een kantoor heeft... Wat een doffe ellende was dat zeg... Ten eerste was ik in de nacht een beetje ziekjes geworden, met braken en dunne stront :P hahaha, ten tweede was het 35 graden, en ten derde waren er 70 wachtende voor mij bij het kantoor van Air Asia... Maar goed, uiteindelijk de vlucht geboekt voor de volgende ochtend: om 7 uur vliegen... Pffff... Dat is er dus vroeg uit... Ik moest voor zessen op het vliegveld zijn en het is een uur rijden... Ik dus om kwart voor 4 op... Douchen... Om 4.30 met de taxi naar vleigveld... Geen probleem, aangezien ik toch neit helemaal fit was had ik overdag na het boeken al zo'n beetje de hele dag en avopnd op bed gelegen, dus was wel uitgerust... Ruim op tijd daar... Inchecken verliep vlotjes, maar ik durfde nog niet veel te eten of drinken, dus veel meer dan wat vruchtensap heb ik niet op... Maar goed, om 7 am locale tijd vlogen we dus uit naar Chiang Mai, Thailand... Druk vliegtuig, met paar rare mensen erin en een flirtende stewardess... Niet erg op zich... Maar goed... Verder niets noemenswaardigs gebeurd...
Chiang Mai dus... Eerst door de douane, die beetje moeilijk deden omdat ik geen accommodatie in het voren had geboekt... Toen met een taxi naar een "guest house" gebracht... Het werd het Royal Guest House, redelijk goed gelegen en met een zwembadje erbij... Geen overbodige luxe met deze temperaturen hier... Gelukkig kan ik daar altijd heel goed tegen ;) hahaha... Maar goed... Die eerste dag niet heel veel gedaan... Beetje gezwommen bij het guest house en na zonsondergang ben ik de hoek om gelopen, waar je terecht komt in een van de drukke straten van CM, met een hoop barretjes, massage-salons, toeristenkantoren, restaurantjes... Lekker levendig, met een hoop motorscooters en TukTuks... Ik beland op een gegeven moment aan bij een bar genaamd "Em&Em The Dutch Connection"... Daar moet ik natuurlijk wel ff een biertje gaan pakken!!! Zoals bij zo'n beetje elke ande3re kroeg werken er hier ook een aantal Thaise meisjes... De meeste meiden die in de kroegen werken, werken op provisiebasis... Als je een zogenaamde "ladydrink" besteld, dan betaal jij voor hen een drankje, wat de kostprijs is plus een bepaald bedrag (meestal 40 Baht)... Die 40 Baht is voor het meisje... Naast deze "inkomsten" gaan ze regelmatig met een klant mee naar het hotel voor wat plezier en vermaak, en de kosten daarin zijn variabel te noemen... Maar een erg leuk schouwspel is het wel!!! Het was erg gezellig in de bar en ik kwam er een Nederlander tegen die ook jarenlang in Veghel en Erp had gewoond, maar nu in Thailand woonde met zijn Thaise vriendinnetje... Leuke avond gehad en ik zou daar zeker terug komen...
De volgende dag lekker gerelaxed weer... Ontbijtje/Brunch met vers fruit en wat toast... Zwembadje... Wat is het leven toch zwaar he!?!?! :P
Die dag wat later nog een tweetal tempels bezocht en daarna lekker hapje Thais wezen eten... Ondertussen had ik ook contact gehad met Michael, mijn Engelse Buddy uit Manchester, die Perry en ik in NZ hadden leren kennen... Hij was ook in de stad, dus we hebben er samen een leuke avond van gemaakt die avond... Paar kroegjes afgeweest voordat we in de Em&Em eindigde... Hij heeft aantal jaren hier gewoond, dus hij verstaat en spreekt beetje Thais... Best handig ;) hahaha... Later nog naar de nachtclub geweest hier, de "Spicy"... Daar lach je je echt de ballen uit je broek als je ziet wat daar allemaal gebeurt... Wat sommige van die meiden doen voor een Westerse man, maar ook wat Westerse mannen doen voor aandacht van het meisje van hun keuze... Veel gelachen dus die avond... Maar ook veel gedronken, en dat was eigenlijk niet echt mijn bedoeling hier...
De volgende ochtend redelijk vroeg op, rond 10.30 uur... Ontbijtje doen... Tegelijkertijd met het Engelse stelletje Michael en Kathy.. We raken gezellig aan de praat en besluiten om met zijn drietjes de dag door te brengen... Wij dus een scootertje gehuurd en naar het Tiger Kingdom gereden, ongeveer een half uurtje buiten de stad... We hadden er al wat verhalen over gehoord, maar wat iedereen er ook over zegt: Het is gewoonweg fantastisch!!! Machtige elegante beesten!!! Mooie foto's ook, die ik helaas nog neit in mijn bezit heb, maar die er zeker nog gaan komen!!! Na het spenderen van een aantal uren daar, en het naar binnen werken van een Thaise Pizza, gingen we weer huiswaarts... Biertje gedronken samen... Douchen... Tukkie doen... Nog ff de stad in gelopen, uiteraard ook weer mijn stamkroegje bezocht en tegen 3 uur naar bedje toe... Het is hier zo relaxed in Chiang Mai, dat het gevaarlijk wordt voor me om neit elke avond te drinken... Morgen dus een sabbatical...
Zo gezegd zo gedaan... De stad beetje rondgegaan en de tempels die ik nog niet had bezocht nu wel bezocht, althans de grotere... Hier en daar wat drinken kopen bij de 7/11 en een hapje eten doen bij een van de rijdende restaurantjes met Thaise specialiteiten... Ik meot toegeven dat ik het dan redelijk traditioneel houd, al heb ik bijvoorbeeld de Buffaloskin ook geprobeerd, maar dat is niet echt mijn ding ;) hahaha! Die avond wel nog naar een bar gegaan, maar zoals beloofd aan mezelf, alcoholvrij gebleven... uiteindelijk wel pas tegen 5 uur 's morgens in bed...
En toen was het al weer zaterdag... Na een nachtrust die kort was... Een zwem-ochtend... Een middagdutje van 4 uur... Probeerde ik met Annefleur en Charlotte in contact te komen, om samen met hen naar the Saturdaynightmarket te gaan... Helaas beantwoordde ze hun telefoon niet, dus dan wordt het lastiger he... Dus toen ben ik maar alleen ff overheen gegaan... Daarna zag ik een Belgisch Biercafeetje, waar ik wat gegeten heb en wat Hoegaarden op heb, heerlijk bij 38 graden... En toen door naar de Em&Em, heo kan het ook anders... Mee afslutien daar... En terug naar het guesthouse...
Vandaag heb ik weer met Michael en Kathy afgesproken om een dinertje te doen samen... Tot die tijd doe ik niet veel meer denk ik... Morgen ben ik van plan om naar de olifanten te gaan kijken, maar ik probeer nog om daar iemand voor mee te nemen, is toch gezelliger dan alleen...
Ik heb geen fototoestel gekocht en dat ga ik ook niet meer doen denk ik... Daarom moeten jullie wachten op foto's totdat ik ze van anderen krijg... Maar ik hoop dat jullie mijn verhaaltje ookzonder foto's enigszins kunnen waarderen...
Tot de volgende keer maar weer!!!
Adios, Ciao, Goodbye en Houdoe wanne!!!

  • 16 Mei 2010 - 10:34

    Thuisfront:

    Geniet maar lekker van dat zonnetje, want hier is het bere koud voor deze tijd van het jaar. Wachten je foto's af. papa mama

  • 16 Mei 2010 - 18:33

    Ans :

    Hoi Bjorn het blijft genieten ook daar weer.
    Dat moet je ook blijven doen geniet van de zon want je thuis front zei al dat het hier nog koud is dus lekker bruin worden maar.enwe zien je foto s wel komen groetjes van uit het veghelse Ans Theo

  • 16 Mei 2010 - 18:46

    Hurry (back Home):

    Hey mattie,
    Je vermaakt je daar in Azië ook weer lees ik wel! Lekker genieten en weer mensen tegenkomen die we al eerder zijn tegen gekomen.. Wat is de wereld toch klein!

    Geniet er nog even van want voor je het weet is het alweer voorbij..

    Tot snel,
    Hurry

  • 17 Mei 2010 - 11:38

    Marc N:

    Ben benieuwd naar je foto's!! En zorg je dat we je niet op de voorpagina zien met al die rellen in Thailand???

  • 18 Mei 2010 - 08:29

    Bloemetje:

    hoi Bjorn, Hoe heet die man die je in Thailand tegen bent gekomen. Mijn neef woont namelijk ook daar! Geniet er nog maar van want voor je het weet ben je weer terug in VEGHEL!! groetjes Rita

  • 18 Mei 2010 - 10:49

    Bea:

    hey die bjorn
    hoe ist nog ff en dan ben je er weer gelukkig ik hoop dat ik je snel weer zie xx bea en de kids

  • 18 Mei 2010 - 13:43

    Jeroen:

    Hey Callie, ik waardeer jouw verhaal ook zonder foto's jongen! Je hebt het daar ontzettend goed zo te horen en ook al een stamkroeg, wat wil je nog meer! Geniet ervan kerel!

  • 20 Mei 2010 - 06:43

    Jennine:

    Ha wereldreiziger, je vliegt ook mooi van hot naar her, maar wel gaaf jongen!
    Wanneer ben je van plan om weer richting Veghel te komen?
    Of heb je nu de smaak te pakken?
    Ik hoor het wel een keer.
    Geniet zo lang je kan!!
    Lieve groetjes uit Veghel van Jennine

  • 23 Mei 2010 - 09:10

    Bloemetje:

    Hee Born, nog 2 weekjes en je bent weer terug in het mooie Nederland!! geniet er nog maar efkes flink van!!!! groetjes Rita

  • 23 Mei 2010 - 23:28

    Posje En Marie:

    hej kerel geniet er nog van!!!
    we lezen wel hoe gaaf t allemaal is!!!! skon verhaaltjes hihi
    groetjes x-je vanuit UJE
    Posje , Marie , Harley en Chevy

  • 25 Mei 2010 - 14:25

    Jev:

    Hey Callie, ben je toevallig ooit in Byron Bay geweest? Kwam daar een schildering tegen op een stroomkastje, voorzien van jouw initialen. Check m'n laatste foto's, daar staat ie tussen. Groeten vanuit een nog steeds regenachtig Sydney...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 112609

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: