Centraal Noordereiland... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Centraal Noordereiland... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Centraal Noordereiland...

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

08 November 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Jullie hebben in mijn vorige verslagje kunnen lezen over mijn eerste dagen in Taupo... Welnu, Taupo was best leuk, vooral ook vanwege vele leuke mensen in het hostel... De laatste dag dat ik daar bleef, heb ik toch nog maar iets actiefs gedaan... Het werd geen raften, maar "Rocks 'n Ropes"... Erg uitdagende situaties met klimmen, klauteren, zwaaien en zwieren... O.l.v. Glenn, een rasechte Kiwi, met een enorme dosis humor in zijn kloten! Nu was ik vandaag zijn enige klant en we hebben echt gelachen... Hij probeerde me bang te maken, maar ik heb dus echt nul angst voor hoogte ofzo, dus dat lukte hem niet... Toen begon hij maar over dat het al lang niet meer was gecheckt op veiligheid enzo... Ik moester gewoons teeds harder om lachen, omdat ik aan hem zag dat hij de boel probeerde op te fokken... Maar goed, uitiendelijk heb ik alle missies volbracht zonder te vallen, en ik moet zeggen dat het behoorlijk zwaar was af en toe... Maar ik wilde geen Pussy genoemd worden, dus ik hield me staande... Deze uitdagingwas eigenlijk een beetje mijn reis in het klein... Het ene avontuur is wat makkelijker dan het andere, maar als je gefocust op je weg blijft, dan vind je de kracht en de balans om veilig naar de volgende afslag te komen! En dat er dan ook nog lekker veel adrenaline bij komt kijken, is natuurlijk mooi meegenomen!!!
Na terugkomst in het hostel rustig aan gedaan, lekekr gedoucht, wat gegeten, potje poolen, ge kent het wel :P ;) :) ;) :P
Lekker potje kaarten met weer nieuwe leuke mensen in het hostel... Thom (20, NL), Matthias (26, Zwi) en niet te vergeten de Canadese zusjes Chantalle (19) en Trish (20)... Samen met nog wat anderen besloten we om na het avondeten wat drinkspelletjes te doen (Ring of Fire... Soort Kingsen, maar eigenlijk leuker)... Daarna nog ff naar een dancing toe om wederom te bewijzen dat ik de nieuwe danskoning van NZ ben, hahaha... Al met al een prima avondje...
De volgende dag uitgecheckt en omstreeks 11 uur richting een goeie hitchhike-locatie gelopen... Van daaruit gelift naar Rotorua in twee etappes... Eerst opgepikt door de 17-jarige Tom (jaja, je mag hier al rijden vanaf je 15de :P ) tot ongeveer helverwege, daarna door een bejaard Engelas stelletje naar Rotorua centrum gebracht... Nou staat Rotorua bekend om zijn vulkanische activiteit en de stank die het vrijgekomen Sulphur met zich meebrengt... En dat was meteen te ruiken... Desalniettemin bevalt de eerste indruk me wel... Ik had als tip meegekregen dat het "Crashpalace" een goede tussenstop zou zijn, dus daar maar ingecheckt... Omdat ik toch een beetje een kater had, heb ik maar een iets duurdere kamer geboekt, voor 3 personen... Voor $25 per nacht... Heerlijke kamer! En alleen voor mij tot nu toe! hahhaa... Eerst ff middagdutje gedaan, en 's avonds een BBQ op kosten van het hostel, dikke prima dus! Raak in gesprek met Nick (26, Eng) en zijn 24-jarige vriendin Megan, haar nicht Ashley (minstens 100 KG en slechts 1.55 kort), evenals de 30-jarige Zwitser Rolf... Ik had mezelf een alcoholvrije dag teogezegd en dat was me bijna gelukt totdat ze me vroegen om nog ff mee uit te gaan... Ik ging mee, maar zei ook dat ik niet zou drinken... Is bijna gelukt, ware het niet dat ik niet in de gaten had dat er drank in een Irish Coffee zit... Zeker als je hem nuttigt in een Irish Pub... Maar goed, buiten twee van die jongens heb ik me aan de frisdrank gehouden hoor! Het was een rustige dag... De zaterdag stond in het teken van Cultuur... Eerst samen met paar andere gasten uit mijn hostel (weet de namen niet meer) naar het park gegaan, waar een art-market en een food-market bezig waren... Tevens zijn er in dat park een aantal Modderbaden en Hotpools te vinden... Was best gezellig en keer watanders... Het stonk er soms enorm, maar de combinatie van heuse Poffertjes (Nederlandse Kiwi stond ze daar te bakken) met de Rot(te)orua lucht was best te doen... Waren ook heerlijke Maleisische Kekabs (satay zonder saus)te eten, dus mijn buikje was weer rond :P
In de middag beetje gechilled in de TV-lounge buiten... De avond werd gevuld door een Maori-Experience!
Echt fantastisch! Opgehaald door een bus, vlakbij het hostel... In de bus uitleg over de avond en een paar afspraken... Stukje over de taal en cultuur door de buschauffeur... Het bezoek aan het dorp bestond uit een aantal elementen:
*Openingsceremonie (De "tribes" werden welkom geheten, nadat ze uitegedaagd werden door Maori-krijgers)...
* Een klassiek dorp van de Maori, begin 1800... Erg interessant...
*In dat dorp een aantal outdoor shows en de mogelijkheid om vragen te stellen... Over vanalles: Kannibalsime/Manier van vechten en de bijbehorende wapens/bereiden van voedsel/traditionele kleding/welke spelletjes werden er geleerd aan de kids... Echt reuze interessant allemaal! Toen werden we allemaal in een gebouwtje geleid, waar we een voordracht kregen met dans, zang, instrumenten en combinaties van deze elementen... Wederom een prachtig schouwspel... Tenslotte werden we naar een grote eetzaal begeleid, waar ons een semi-tradiotioneel buffet werd voorgeschoteld... HEERLIJK!!! Vlees, vis, mosselen, groenten, verschillende aardappelsoorten, wat salades (tja, ze denken ook aan de moderne vrouw, hahaha) en alles veel lekkerder dan thuis :P dus je weet dat ik dan 3 x een vol bord heb gegeten :P
's Avonds nog ff nagepraat met paar andere Nederlanders die bij me in de bus zaten... Was een leuke maar vermoeiende avond...Mijn nachtrust was prima, ben beetje lui...
Mijn zondag is er eentje van rustig aan doen... Heb zojuist de was gedaan... Heb mijn vlees al weer in de marinade gezet voor het avondeten... Heb ook een nieuwe activiteit geboekt!
Ik ga morgen RAFTEN!!!!
En er zitten twee watervalletjes in ons parcours... Eentje van 3 meter hoog en eentje van 7 meter hoog! Superkicken lijtk me dat! Maar goed, dat zien we morgen wel weer! Vandaag verder gaan met chillen... Dinsdag vertrek ik naar Wellington denk ik... Van daaruit via Hastings/Napier weer omhoog richting Auckland/Bay of Islands... De spullen ophalen die ons moeder me gestuurd heeft... En dan zal het wel al ongeveer tijd zijn om naat Aussie te gaan...
Maar ik zal voor die tijd vast wel weer met een verhaaltje zijn gekomen...

  • 08 November 2009 - 08:28

    Bloemetje:

    Hee bjorn, weer een heel mooi reis verslag,'t is super om het iedere keer te lezen. Het is voor jou een geweldige ervaring en iedere dag is het een feestje!!ECHT HELEMAAL BJORN. Geniet ervan enne voorzichtig morgen met 't raften. doei Rita

  • 08 November 2009 - 10:18

    Thuisfront:

    Wat een mooi verslag weer. Bloemetje kent jou dus ook erg goed. Dit is inderdaad HELEMAAL BJÖRN! Maar geniet zolang je kunt en succes met 't raften. Groetjes.

  • 08 November 2009 - 17:55

    Koen Kemps:

    Ha die Bjorn,
    dat is lang geleden. Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen. Je zult wel denken, hoe weet Koen Kemps die al bijna 4 en 1/2 jaar in Limburg woont nou dat jij in Nieuw Zeeland zit?
    Dat komt door je moeder. Ik was gisteren, zaterdag 7 november op bezoek in Veghel bij mijn ouders. Ik stond met mijn ps buiten toen je moeder Jeanne aan kwam lopen. Ze was boekjes aan het rondbrenegen. We hebben zeker een stevig kwartier met elkaar gekletst over van alles, maar toch wel het meest over jou. Ze vertelde me het verhaal wat de aanleiding was dat jij naar Nieuw Zeeland bent vertrokken. Ik was behoorlijk onder de indruk van het verhaal. De mens Bjorn heb ik altijd van verschillende kanten mogen beleven, en dit alles in de positieve zin en daarom heb ik enorm veel respect voor je, voor wat je nu aan het doen bent. Ik bemerkte aan je moeder dat ze vol lof over je is, ze is heel erg trots. Dat is super mooi. Je hebt trouwens ook super-ouders. Dat heb ik bij de Blauw-geelfamilie wel ervaren.
    Ik ben van plan om je verhalen nu te gaan volgen. Ik vond het mooi dat de start van het verhaal met Adje was. Adje van Etten heb ik 2 jaar in de klas gehad op BS 't Heibosch, verder heb ik de foto's gezien, ik dacht dat is een leuk thema voor een volgend Blauwgeelkamp, de kostuums zijn dan niet heel erg duur.
    Ik houd even op met schrijven Bjorn, binnenkort meld ik me weer een keer. Het gaat je goed.

    Houdoe,
    Koen Kemps
    (samen met Susan en de zonen Thijm en Wiebe)

    vanuit Herten (Roermond)

  • 09 November 2009 - 17:06

    Lenneke:

    Heerlijk om dit weer te lezen! Het plezier dat jij hebt heb ik ook helemaal beleefd! Geweldig!
    Maar uh....... ga jij niet naar het Zuider eiland??

    xx Len

  • 10 November 2009 - 12:29

    Nancy:

    Wouw geweldig wat een verhaal weer !
    Op en top Bjorn de levensgenieter.
    Ga vooral zo door.
    Gr Nancy

    p.s. Hoe was het raften ?

  • 10 November 2009 - 15:26

    Sjakie:

    Ballaars....

    Zie dat je het daar goed naar je zin hebt.... Dat is iig duidelijk uit je verslagen op te maken. Raften is ondertussen ook geweest dus ben benieuwd naar de volgende verhaal... Nog veel plezier daar, en verwacht zeker een (goed) nieuw bierspelletje als je terug bent;)....

    groeten vanuit veghel

  • 11 November 2009 - 11:12

    Fam Rooijakkers:

    Ha Björn

    Het is iedere keer weer super om te lezen wat je daar allemaal uitspookt.Ik lees wel dat we als kampstaf allemaal nieuwe "kampspelletjes"krijgen als je terug bent.
    We zijn ook nog op zoek naar nieuwe avond snacks.
    Heel veel groetjes van ons allemaal.
    Ronald, Mariëlle, Roy en Maud

  • 11 November 2009 - 19:57

    Jesse:

    Hee Callie,

    Echt gaaf al die verhalen, en idd wat Rita zegt. Helemaal Bjorn. Beetje laat maar nog bedankt dat je jullie ma nog wat overheerlijke broodjes hebt laten langsbrengen.
    Geniet er nog van, en ik lees het wel weer.
    gr.

  • 12 November 2009 - 16:31

    Aniel:

    Callie, goed te lezen dat het goed gaat daar. Geniet er van!!

  • 15 November 2009 - 01:08

    Fleurie:

    Heeee lieve Bjornie!
    ik heb niet al je verhaaltjes kunnen lezen (ga ik zeker wel doen) maar echt tof wat je allemaal doet! En ik bewonder dat je dit ook allemaal doet.. super goed van je haha! Ik maak het hier ook nog steeds echt erg goed en wil nog lang niet naar huis.. Jij ook niet he!? haha avontuurreiziger! Veel plezier en ik spreek je snel

    xxx Fleurie

  • 15 November 2009 - 12:24

    Ingrid En Ed :

    Hoi Bjorn,

    Lees uit je verslagen dat je dus echt een geweldige tijd beleeft! Blijf genieten, je bent hier op aarde maar 1 keer.

    Heel veel groetjes Ed en Ingrid van den Wildenberg

  • 16 November 2009 - 08:20

    Monique:

    Hey !

    Ik wist toch helemaal niet dat jij een site had! Kwam m ergens op hyves tegen en dacht hee, gelijk even kijken! Heb dus net al je verhalen gelezen enne..... Klinkt heeeeul goed man! Vind het echt ontzettend stoer dat je op deze manier een trip aan het maken bent.
    Ik geloof gelijk dat je de tijd van je leven hebt, wat is er heerlijker dan in principe met niemand rekening te hoeven houden, heel veel nieuwe mensen leren kennen, ontzettend veel zien én mooi weer hebben! Niks toch!?

    Blijf er lekker van genieten en ben benieuwd hoe je reis verder verloopt!

    xx Monique

    ps, Hadden vorige week een reunie in het hart! Was errug gezellig en als vanouds! Heb met Bas en Edwin achter de bar gestaan en Jaap en Joey hadden gedraaid. De borrels, smirnoffs en shakers stonden weer veelvuldig op de bar! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 112677

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: