Van Rotorua naar Wellington naar Hastings... - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar Wellington naar Hastings... - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar Wellington naar Hastings...

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

17 November 2009 | Nieuw Zeeland, Hastings

Sorry voor het wachten, maar daar issie weer dan! Een nieuw verhaaltje vanuit Nieuw Zeeland... Internet is soms best beetje slecht in de hostels, dus vandaar...
Ik zal beginnen bij het RAFTEN!!!
Dat is dus echt gewoon superkicken!!! Mooiste en leukste wat ik tot nu toe gedaan heb hier in Nieuw Zeeland... Samen met Ray (Wales, 24), een Engels stelletje, Leonie (26, NL) en twee gidsen in opleiding gingen we op pad met Wade (volgens sommige de beste rafting-guide van New Zealand)... Er waren in totaal 4 rafts, en het was steeds beetje afwisselen wie er voorop lag, zonder dat het een wedstrijd was overigens... We hadden echt een leuk groepje... Gezellig samen als team intensief werken om de boot in koers te houden... Afgewisseld met wat dingetjes over de Maori-cultuur als we in iets rustiger water lagen... Supergaaf gewoon!!! Na ongeveer een kwartiertje kwam het eerste hoogtepunt: Een watervalletje van 2,5 meter hoog, vrijwel direct gevolgd door een watervalletje van 1,5 meter hoog... Eerst ff de instructies doornemen... Dan zorgen dat je lacht, want misschien kom je wel op de foto ;) hahaha! Was echt heel cool om die watervallen te nemen en het ging ook supergoed... Na wat stroomversnellingen en wat rustigere wateren, was het tijd voor het echte werk... De reden dat ik deze rivier wilde doen kwam eraan... Een waterval van 7 meter hoog!!!!!!! Wederom de instructies doornemen voor de veiligheid en gaan met die banaan! Ondanks dat het Engelse meisje eruit viel bij de landing, was dit echt MEGAVET!!!! De kick, de adrenaline die vrijkomt... Echt onbeschrijfelijk!!! Wat anders dan met een kano over de Aa of in de Ardennen, hahahaha! Niet veel verder zat het er al weer op... We hadden een klein uurtje op het water rondgedobberd, maar het was het geld meer dan waard! Heb zelf geen foto-CD gekocht, maar Leonie stuurt me een aantal foto's op als ze weer in Nederland is, dus die komen er nog aan!
's avonds in hostel lekker relaxen in de jaccuzzi... En daarna gezellig biertje doen met Nick & Megan (Eng), Ray (Wales), Allison (Z-Afr) en Hannah (Scot)... Gezellig, niet meer dan dat, behalve dat ik natuurlijk weer altijd tot het einde moet blijven terwijl de rest al naar huis is... Stond ff te buurten met Amerikaans meisje... Heb haar nog naar huis gebracht omdat haar vriendin met een jongen weg was, hahaha... Ik beloof jullie dat er niets is gebeurd verder... Heb haar echt alleen naar huis gebracht... Kreeg niet eens een knuffel van haar... Beetje jammer dus, hahaha!
In de ochtend was daar ineens Nadine(28, Fr) die plaats nam naast me op de bank... Liverpool-Birmingham was op tv en aangezien ik het voetbal een beetje mis en Nick een Liverpudlian is, zaten we samen te kijken om 8 in de ochtend... Maar goed, Nadine dus... Spreekt erg goed Engels voor een Franse... Heeft leuke uitstraling, maar ook beetje verlegen/onzeker... Raak na de wedstrijd met haar aan de praat en we trekken die dag verder samen op... Ze is een meisje met een verhaal... Zoals vele oudere reizigers (heel herkenbaar voor mij dus weer)... Er is echt weer een gevoel van wederzijds begrip en tijdens het wandelen langs de waterlijn van Lake Rotorua en in het park, komen de gesprekken goed los...
Jammer dat het maar voor 1 dag was, maar heb er zeker een nieuwe vriendin bij en dat is misschien wel veel belangrijker...
De volgende dag vroeg op, lekker douchen, uitchecken en liftend naar Taupo... Drie ritjes en twee uurtjes later ben ik dan weer terug in het Urban Retreat Hostel... Nix gedaan die dag, behalve potje poolen en beetje chillen... En ticket boeken naar Wellington met de bus... Bij het hostel waren ze trouwens aangenaam verrast dat ik al weer terug was... Hele leuke eigenaren en personeel... En als je in hun ogen ziet dat je oprecht gewaardeerd wordt, doet dat goed... Verder geen nieuws uit Taupo, hahaha...
De busrit naar Wellington was een lange zit... Wel beetje gebabbeld met Maori-stelletje van 18 en een kerel van 60 die in Rotterdam had gewoond en gewerkt en veel sterke verhalen had... Een vrouwke van 62 die op pad was met haar kleindochter... Gewoon relax... Eenmaal in Wellington op naar het eerste hostel dat op je pad komt... Op twee minuten van het station... Makkelijk dus, niet veel sjouwen... Ik had besloten om tot maandag in Wellington te blijven... Wilde dus voor 4 nachten boeken... Maar de zaterdag was volledig volgebeokt vanwege de wedstrijd van de All Whites (NZ voetbalteam) tegen Bahrein voor een ticket voor het WK 2010 in Zuid Afrika... Ach ja, we zien wel, doe dan maar twee nachten... Beetje vermoeid na de busrit, dus na inchecken, eten en douche, maar ff in de bar gaan zitten... Daar ontmoet je toch de meest interessante mensen, hahaha... Will (25, VS), Ryan (24, VS) en Helene (27, Fr) zijn mijn lotgenoten die avond... Met Will en Helene klikt het wel... Ryan is echt een misselijk ventje... Een echte ik-weet-alles-en-kan-alles-beter-prototype-Amerikaan... Mijn pispaal voor die avond dus... Al had hij het de halve tijd niet eens door... En ik weet niet wat het is met mij en de Franse dames, maar het klikt echt heel goed... Lekker open en eerlijk en humorvol naar elkaar... Werd niet echt laat die avond, maar was wel leuk...
Vrijdag eerst lekker uitslapen, toen klaargemaakt voor mijn hoofddoel voor Wellington: het Te Papa museum... Nieuw record voor mij, meer dan 4 uur in een museum... Toen was ik er ook wel echt klaar mee, hahaha... Wel een MUST-DO... Lekker interactief... Anders dan anders... 's Avonds afgesproken om op stap te gaan... Will had met een maat afgesproken die daar in de buurt woont, Matt (VS, 24)... Helene had nu haar roommate uit Christchurch (wwar ze woont en werkte) op bezoek (ze deden samen een weekendje Wellington), Laura (Wales, 23)... Leuke spontane meid... Ryan was er in het begin nog wel bij maar besloot toen bij een ander groepje aan te sluiten... Gelukkig... Tijdens het stappen lukte het ons om Will en Matt "kwijt" te raken... Toen ze dronken warten veranderde ze ineens van leuke gasten in echte luidruchtige Amerikanen... Ik dus op stap met twee leuke meiden... Kon slechter dacht ik zo ;) hahaha... Drinken, dansen, goodtimes! Noodles achteraf bij terugkomst in hostel... Wakker gemaakt worden om 11 uur omdat je moet uitchecken.. Balen... Brak zijn... En afwachten wat er dan gaat komen die dag... Ik besluit er gewoon op te gokken dat er een plekje vrij komt vanavond... En anders slaap ik gewoon in de lunchzaal of in de TV-kamer...
Helene en Laura bleven bij een vriend van een vriend slapen... Zo ook met Will... voor mij werd het uiteindelijk de TV-room... Gratis onderdak dus... Om 3 uur bijna weggestuurd worden door de nachtwaker... Maar hij was relaxed en vriendelijk... Waarschijnlijk omdat NZ zich gekwalificeerd had voor het WK voor de tweede keer in de historie ('82 was eerste)... Niet dat ik me door hem had laten wegsturen, maar dit was makkelijker, hahaha! Na een nachtrustje op een heerlijke bank, het zien van anderhalve rugbywedstrijd en het slap ouwehoeren met een nog steeds dronken Kiwi van 55, besloot ik om 8 uur om alvast in te checken voor die avond... Het echte inchecken kon pas om 11 uur, maar had iig al betaald... Iets na 11 waren de dames ook weer terug in het hostel... WE besloten Te Papa met zijn drietjes te doen... Hilarische momenten... Superlveel gelachen met zijn drietjes... Al waren we misschien soms net Amerikanen die middag... Beetje luidruchtig dus... Ik helemaal in de Girl-Talk die dag... Keer wat anders, hahaha! Verder stond er die avond niet echt meer veel op programma... Tot uur of 1 zitten kletsen met zijn viertjes... In de ochtend uitchecken... Ticket naar Hastings boeken... Chillen... Afscheid nemen van Will... CHillen... Afscheid nemen van de dames... Bus inchecken... En de meest saaie busreis ooit naar Hastings maken... Omstreeks 19 uur daar aankomen... Eerste twee hostels volledig volgeboekt... Minstens tot kerst... Oei... Derde hostel, Travellers Lodge, heeft gelukkig wel plaats... Twee nachten geboekt... Op zoek naar werk voor paar weekjes... Net zoals de ander 30 in dit hostel... Het is een slechte zomer, zegt de eigenaresse... Meestal is het nu al volop bezig, maar het kan wel een tegenvallend seizoen worden... Niet het antwoord waar ik op gehoopt had...
De avond bestond uit kaarten... Mark (D,20), Nick (D,19), Claudius (Chili,30) twee duitse meisjes (19), Carolina (Zwe) en ik... Gewoon relax, zonder drank... Lekker geslapen... Ontbijtje... En achter de pc voor eindelijk weer een verhaaltje naar het thuisfront, hahaha!
Wanneer ik de foto's heb, zet ik ze op de kaart...
Woensdag trek ik naar Napier... Misschien dat het daar beter is...

  • 16 November 2009 - 23:26

    Esther:

    Jeetje, Bjorn (zonder puntjes want die heb ik niet op mijn nieuw zeelandse pc). Wat een lang verhaal. leuk te lezen dat alles goed gaat. Zomer komt eraan en ik weet zeker dat je ervan gaat genieten. Maar...Napier en Hastings wat moet je nou toch in zo'n gat??? Hoop dat je nog veel plezier hebt. We blijven je volgen!!

    Groetjes ook namens Coen

    Esther

    Oja GO THE ALL WHITES HAHAHAHAHA

  • 17 November 2009 - 08:20

    Bloemetje:

    Gave foto's van het rafte, en wat een geweldig avontuur.Super dat je zoveel vrienden leerd kennen waar je alles mee kunt delen.Jammer dat werk zoeken tegen valt, maar misschien dat het elders beter is. Succes weer deze week, en geniet er weer van, enne wie weet kom je de ware een deze dagen tegen haha !!groetjes Rita

  • 17 November 2009 - 09:38

    Anja:

    Zoals gewoonlijk weer een prachtig verslag en wat een avontuur dat raften en zie ik het goed ben je afgevallen.
    Hoop dat je snel werk vind want het geld is snel op. Als je niet genoeg hebt vraag dan vast of de ooms en tantes je een vroeg verjaardagskado toesturen bijv. 10 cent per afgelegde km. kan aardig oplopen haha.
    Zondag het ik onze hans en sjan geproken even over jou gehad begreep dat ze het geweldig vinden wat jij doet.
    Pas goed op jezelf tot het volgende verslag gr. uit Venhorst.

  • 17 November 2009 - 10:00

    Aars:

    ROCKSCOCK!

  • 17 November 2009 - 10:00

    Aars:

    Hmm. Te vroeg op "enter" gedrukt. Geniet ervan, dan doe ik dat van je verhalen. Gegroet!

  • 17 November 2009 - 12:28

    Thuisfront:

    Nou, Björn, weer heel wat vette belevenissen. En je vriendengroep overzee groeit ook aardig. Veel succes met het krijgen van werk, want, ja, dat schatkistje moet toch gevuld blijven. Prima idee van Tante Anja.
    Groetjes en tot gauw.
    mama, papa

  • 17 November 2009 - 16:29

    Davy:

    Dag "CALLIE"...

    Ik heb deze site nu pas voor 2e keer gezien &
    ik lees + zie dat jij het er erg naar je zin hebt daar in Australie!!!

    Ik las dat jij al een helehoop activiteiten hebt gedaan &
    dat jij veel (nieuwe) mensen hebt leren kennen.

    Helaas roept mijn moeder nu dat wij nu gaan eten,
    DU IK MOET NU WEG,
    maar ik zal jou binnenkort bewonderen op het web & gaan schrijven.

    Groetjes Davy v. Heugten
    uit Veghel.

  • 17 November 2009 - 23:20

    Jeroen V:

    Hey Calli, wat een mooie verhalen weer kerel! Prachtig wat je allemaal meemaakt!
    Ik hoop dat je snel wat werk vind. Niks te vinden als portier of sportinstr.?
    Heb nog een paar vraagjes voordat ik zelf vertrek.
    Ik lees bijna niks over ontbijten daar. Serveren hostels dat niet? Betaalbaar en ook lekker?
    Succes met de banenjacht en tot ziens binnenkort?!
    groeten uit Boekel, Jeroen

  • 18 November 2009 - 12:12

    Nancy:

    Nou dat raften lijkt me echt iets voor jou zeg.
    Wat zal jij hebben zitten stralen op die boot.(ik zie je helemaal zitten)
    Gave foto's ook.
    Jij maakt nog eens wat mee in een paar dagen tijd.
    Nou heel veel plezier tot lees eens.
    Gr Nancy

  • 18 November 2009 - 15:46

    Chantal En Emile:

    Heey Neefje,
    Ik denk ik zal nu ook maar eens iets typen :D Ik lees al je verhalen trouw, echt super wat je daar allemaal meemaakt en ziet enz. Hoop dat vind waarvoor je gegaan bent. Heel veel plezier en succes verder met je reis enne we blijven trouw al je verhalen lezen en fotos bekijken :D
    Tot ...

    x chan en emile

  • 18 November 2009 - 15:53

    Marc N:

    Vet!!! Wederom vet!!!
    Top dat je ook naar Crash Palace bent geweest ;)
    Succes met het vinden van werk,

  • 19 November 2009 - 19:53

    Luuk:

    Maat, ik lees wel dat je het goed naar je in hebt. Hier alles zijn gangetje dus lekker genieten daar... Afgelopen vrijdag wel weer bij Franske Duijts geweest maar kon je helaas niet bellen.. haha.. Grtz

  • 21 November 2009 - 15:07

    Bertje:

    Hey Callie,

    Echt gaaf al die verhalen van je. Beetje een late eerste reactie trouwens, maar beter laat dan nooit wanne!
    Zo te horen is het aan de andere kant van de wereld stukken beter dan hier met al die drukte en dat gehaast. Heb je ondertussen al een leuke job gevonden?
    Over een paar weken komt onze Jeroen jouw kant op, misschien komde mekaar nog wel tegen...
    Enjoy!


  • 22 November 2009 - 16:38

    Gerard Beekmans:

    Hai Bjorn
    Prachtige verhalen van je. Populair bij de franse dames jij. Veel plezier nog

  • 23 November 2009 - 18:50

    Koen Kemps:

    Ha die Björn,

    wat een geweldige foto's. Dat raften ziet er stoer uit. Daarnaast ben jij in een wereld waar de natuur volgens mij zijn pracht en praal nog heeft.
    Ik moet trouwens wel zeggen dat je bij de vrouwen wel heel goed ligt. Laat je vooral verwennen.
    Ik ben weer nieuwsgierig naar een volgend verhaal. Het ga je goed.

    Limburgse groet,

    Koen Kemps

  • 23 November 2009 - 23:04

    Camiel:

    bjorn, volgens mij heb je het prima naar je zin daar! klinkt echt mooi allemaal iig..hoop dat ik zelf ook ooit zoiets ga meemaken! zit je eigenlijk ooit op msn? heb alleen je coachcallaars msn namelijk!;) voeg me anders ff toe met die andere...veel plezier daar nog! spreek je vast wel, en anders hoor ik wel wat van je in je volgende verslag!:D xx

  • 25 November 2009 - 21:31

    Marie-jose:

    wat was dat spannend daar by die waterval maar je hebt er nog steeds zin in dat zie je jongen geniet er maar van zoveel je kan liefs uit veghel je tante mj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 112673

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: