AFRONDEN NOORD, BEGIN MAKEN VAN ZUID!!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu AFRONDEN NOORD, BEGIN MAKEN VAN ZUID!!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

AFRONDEN NOORD, BEGIN MAKEN VAN ZUID!!!

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

14 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dit verhaaltje begint op zeggen en schrijven zaterdag 6 februari 2010... We zijn nog steeds in New Plymouth, bij het gastvrije stel Leo en Pauline Baas... Rustig ontbijtje doen... Op de laptop even babbelen met het thuisfront... Pauline zou met ons de stad in gaan aangezien Perry's camera kapot is... Naar de local Vakman toe... Eerst ff onze dagelijkse workout doen van 3x15 push-ups en 3x25 sit-ups... Douchen... En met Pauline mee... Wat blijkt, de meeste winkels zijn dicht... He4t is namelijk Waitangi-day, een nationale feestdag i.v.m.het officieuze “ontstaan” van de staat Nieuw Zeeland (the Treaty of Waitangi)... Wat wel grappig was, was dat we Michael zagen in een winkel naast de vakman... De Brit die we in Taupo hadden leren kennen wilde hier een aantal dagen verblijven om Mount Taranaki te zien en beklimmen... Buiten op een pleintje bleek de plaatselijke jeugd breakdance-les te krijgen... Best mooi om te zien... Nog even wat boodschapjes gedaan op weg naar huis... Ik zou namelijk die avond mijn wereldberoemde Curry gaan maken voor Leo, Pauline en Perry... Bij terugkomst zet Leo de tv net aan en staater het Nederlandse nieuws op... Toch wel weer leuk om te zien... Na het nieuws aan de slag met het eten.. Ik heb me ingehouden om het pittige voor Perry verdraagbaar te maken, maar het was voor hem toch nog iets te veel van het goede, hahaha! Daarna weer filmpje kijken en op laptop zitten... beetje afwisselen... Mijn vorige kleine verhaaltje gepubliceerd voor jullie en uiteindelijk weer lekker naar bedje toe na 3 uur...
Op zondag weer redelijk laat uit bed, maar das relatief, gezien mijn nachtelijke escapade van de nacht ervoor, hahaha... Lekker gebakken eitje als brunch en weer helemaal het mannetje... Tegen twee uur nam Leo ons mee op een Roadtrip... Wij met zijn drietjes met de motor mee... Leo rijden, Perry achterop, en ik-zei-de-gek in het zijspan... Echt heel gezellig en leuk... Weer een ervaring op zich... Leo liet ons wat plaatsen rondom Mount Taranaki zien en uiteindelijk ook zo hoog als mogelijk was met gemotoriseerd verkeer de berg op... Vanuit dat punt wilde Perry en ik eigenlijk de berg deels beklimmen, maar in het centrum gaven ze ons het advies om dat niet te doen, aangezien het boven erg slecht weer was en je vanaf iets hoger dan we zaten toch al niets meer kon zien vanwege de bewolking... En die bewolking rondom de berg zou de komende dagen nog wel aanhouden... Jammer, maar helaas... Wel nog wat leuke foto's gemaakt met Leo's camera... Wij op de weg terug naar huis... Zien we ineens een auto in de prak hangen... Was het de auto van een maat van Leo, die die ochtend zijn aanhangwagen was komen lenen... Hij gaf de aanhanger de schuld, maar dat is bijkans onmogelijk, aangezien hij een 4x4 heeft en de aanhanger echt niet zo zwaar is... Gewoon een menselijke fout dus waarschijnlijk, maar wel een heel grappig gezicht! :P Uiteindelijk dus iets later dan gepland thuis, waar de kids staan te popelen om met ons weg te gaan... We hadden ze namelijk beloofd om mee te gaan sporten met ons! Wij met zijn zessen weg... Opa ging ook mee namelijk... We begonnen met een potje basketbal... Opa, Anton en ik tegen Perry, Nico en Jos... Uiteraard wist de ploeg van mij te winnen... Hahaha!!! Daarna beetje softball gespeeld... Iedereen keer of 3 geslagen... Partijtje voetbal als afsluiter... Gelijkspel was mooi einde van de sportdag... Terug thuis stond daar een heerlijke Lasagna voor ons klaar... Leo had zijn best gedaan.. Twee keer opscheppen dus... Lekker hoor! Typisch NZ_toetje op, weet alleen de naam niet meer... Maar was wel lekker ook... Daarna de film “Run, fat boy, run” gekeken... Een hele leuke Britse komedie... Ik mag dat soort humor wel over het algemeen... Ik daarna nog Kill Bill 1 en 2 gekeken... Terwijl de rest ondertussen tijdens deel 1 al naar bed gegaan was... Tja, ik ben toch een nachtmens, kan er niets aan doen...
Eigenlijk was het op maandag de bedoeling om al naar Wellington te gaan... maar vrijwel direct na het opstaan hadden Perry en ik al besloten dat dit het niet ging worden vandaag, hahaha, lamme takken die we zijn geworden :P ;) :P Met toestemming van Leo en Pauline bleven we nog een dagje langer... Perry en ik zijn ff de stad in gegaan, om zijn camera te laten fixen... Helaas was de wachttijd voor reparatie slechts 5 weken... Oei... Wat nu? Gewoon een nieuwe kopen... Ach ja, wie het breed heeft laat het breed hangen hè... ;) Rijke stinkerd, die jongen :P In de fotozaak de keuze ingekort tot twee opties, toen ff hoestdrankje voor P gaan halen en een Subwaytje gedaan als lunch... Uiteindelijk camera gekocht... Boodschapjes gedaan en wat cadeautjes gekocht voor de Baasjes... Toen was het weer tijd voor een kleine filmmarathon... Achtereenvolgens “Evan Almighty”, “Hot Fuzz” (hele grappige verrassende Britse film)... Frietjes met hamburgers en soort van loempia's tussendoor als avondmaaltijd... Heerlijk! Wat foto's gemaakt van de familie Baas... Weer filmpje gekeken, onze cadeau-film: “Balls of Fury”... Behoorlijk flauw en dus grappig... Toen buiten gezellig zitten kletsen met Leo en Pauline... Perry rond 11 pm naar bed vanwege zijn hoesten... Ik nog film gekeken, in het begin met Leo samen, maar die moest ook al weer naar bedje toe, aangezien hij er vroeg uit moest de volgende ochtend... De film “Shooter” was wel goeie simpele actiefilm... Daarna lekker naar bedje toe...
Kwart voor tien opstaan... Douchen... Mail checken... Koffie zetten... Leo en Pauline komen nog ff “afscheidsbakkie” doen met ons... En nog voor 12 uur zijn we dan vertrokken bij ons gastgezin in New Plymouth... Op naar Wellington... Ik eerste deel gereden, Perry tweede deel... Saaie weg... Echt niet normaal... Paar honderd km met hetzelfde gevoel als langs het kanaal naar Den Bosch... Uiteindelijk dan dus in de hoofdstad... Ingecheckt in het YHA-hostel... Auto wat verderop geparkeerd à $5,- per dag... Beetje chillen in de lounge... Raken we in gesprek met twee leuke jongedames uit Nederland... Romy (18, Assen) en Yentl (19, Zaandam)... Daarna soepie warm gemaakt, pizzatje in de oven... lekker makkelijk... Potje kaarten met zijn viertjes... Soort van ezelen... Dus verliezer krijgt opdracht... Meiden allebei een keertje verloren... Opdracht: Morgen in Te Papa Museum (waar we met zijn viertjes naar toe gaan) moeten de meiden met 13 verschillende nationaliteiten op de foto... Leuk gevonden door mij, al zeg ik het zelf... Uiteindelijk lagen we tussen 12 en 1 op bed...
De volgende dag relaxt opgestaan, rustig ontbijten... Afgesproken met de dames om 11.30 uur... Klaar voor vertrek dus! Voor mij persoonlijk al de derde keer Te Papa, maar ik vind dat geen straf... Voord e andere drie was het wel nieuw... Leuk interactief en educatief... Vooral de tweede en vierde etasge zijn de moeite van het bekijken meer dan waard... Verder kan ik er alleen nog bij vermelden dat de jongedames te moe waren voor hun opdracht... Beetje jammer... Slappe hap... Maar goed, we zouden die avond wel op stap gaan voor een goeie! Hahaha! ;) :P ;)
Wij ff broodje knakworst en soepie gedaan, daarna ff naar bedje toe en aan de drank dan maar... Flesje Wodka gekocht... Aan man van hostel gevraagd waar slijter zit... Hij heel stoer zeggen waar hij ligt maar dat we dan wel iets voor hem mee moeten nemen... Dat doen we dus... Hij blij verrast! Wij aan de zuip... Kaartje erbij... Wodka ging er goed en vlot in... Toen dan toch maar op stap met Yentl en William, “een” vriendje van haar die ze tijdens de reis had leren kennen... Romy is te saai en ging niet mee... Op weg naar de Base-bar... Voor de ingang van de bar was het al tijd voor de eerste practical joke van de avond... En het was een grappige avond, geloof me ;) … Ik was aant het ouwehoeren met een of andere gast voor de ingang... Een meiske vraagt mij iets... Ik doe alsof ik het niet hoor... Vraagt me nog keer iets... Hetzelfde verhaal... Perry zegt: “Sorry, he can't hear you, he's deaf... But he can read your lips...”... Zij beetje geschrokken... Komt ze voor me staan... Zeer duidelijk articulerend: “I am so sorry, I didn't know you were deaf...” waarop ikr eageerde in mijn beste doof-stoms met een knuffel en een soort van “Okaaaaaaaayyyyyyyyyyyyyyy....”... Hilarisch als je erbij was... Vraag maar aan Perry ;) :P :) :P ;) Wij naar binnen en volop bier aan het weghakken... Op gegeven moment was Yentl het doelwit van mijn slechte grappen... De mannen kennen het vast, de vrouwen wellicht ook, maar durven het niet toe te geven dat ze het leuk vinden... Ik naar haar toe: “Wedden voor een dollar dat ik jouw borsten kan laten bewegen zonder ze aan te raken!?!?!” Haar antwoord: “Dat lukt je toch niet, deal!”... Ik maak er een show van en vraag haar of het al lukt... Wapperend om haar heen met mijn armen... Uiteraard gaat me dit niet lukken, dus na een paar minuten pak ik haar netjes bij haar pronte borstjes vast en geef haar de Dollar... “Asjeblieft Yentl”... Perry ging kapot van het lachen... Verderop in de avond gewoon heel veel lol gehad... En enorm dronken geworden... Afsluiten met een kababje... Perry in zijn beste Turks bestellen (Ender, bedankt), spreekt die gast geen Turks... Was op dat moment echt heeeeeeeeeeeeeel grappig, geloof me... Terug in het hostel vielen we beide in een nagenoeg comatueuze slaap rond half 5...
De volgende dag lekker op tijd opgestaan, anders heb je natuurlijk niets aan je dag... NOT!!! :P
Ik was in het bezit van de kater der katers en kon geen boe of ba zeggen... Dus pas rond 14.30 uit bed, douche gepakt, deed wel enigszins goed... Futloos, levenloos, tijddodend met kaarten... Potje chili-con-carne gemaakt rond 21 uur... Werd ik weer mens van... Perry vond hem weer te pittig, dus die heeft slechts 10 hapjes op... Ik de rest van de pan... Wij potje poolen... Komen er twee mooie meiden binnen om te tafelvoetballen... Blijken weer Nederlandse chica's te zijn... Sasha en Renée... Wij hen vergezeld voor potje tafelvoetbal en in de Mixed Dubbel wonnen Renée en Björn redelijk dik van Sasha en Perry... Vroeg naar bed, rond 11 uur... Kutnacht gehad... Veel wakker... Acha ja, hedde wel eens...
Om 6.20 opgestaan... De selectie van Togo op de boot gezet ;) en tandjes gepoetst enzo... Uuitgecheckt... Op naar de auto... Om 7.15 uur bij de Ferry voor onze oversteek naar het Zuidereiland... Aangezien hij pas om 8.30 vertrekt hebben we nog ff de tijd... Ontbijtje en verhaaltje bijwerken dus... Stok kaarten vergeten in de auto, dus nieuwe gekocht op de Ferry... We zien we daar zitten? Onze vriendin Marlieke! Toeval bestaat niet... Ze is daar samen met een ander Nederlands meisje, Inge (ook uit Abcoude), net afgestudeerd orthopedagoge... Leuke meid! Voor de verandering nog ff zitten kaarten met zijn viertjes... Daarna even buiten op het schip uitwaaien... Terug naar binnen en even “relaxen” in de heerlijke fauteuils... Om vervolgens weer buiten te gaan staan om te genieten van de laatste loodjes van de tocht, door de mooie wateren die naar Picton leiden... Bij aankomst in Picton niet helemaal fris, maar toch besloten om direct naar Blenheim te rijden... Half uurtje later zaten we bij de KFC in Blenheim... Familiemenuutje gepakt... Behoorlijk veel... En eigenlijk niet eens lekker.. Doen we niet meer dus... Bij hostel waar we zouden vertoeven de komende twee dagen hing een apart sfeetje... Niet echt leuke gastvrouw... In lounge was Robocop II bezig, dus wij meteen even meegenieten van deze klassieker (ahum) ;) hahaha... Buiten stond Ping-Pong tafel en een poolbiljart... Even chillen daar... Boodschapjes doen... Koken, eten, pilsje dopen, socializen met andere hostelgenoten... Ahmed (Eng/Pak), Matthew (22, NZ) hadden we meeste contact mee... Rond 22.45 moesten we binnen gaan zitten... Ik filmpje opgezet: “The Longest Yard” met Adam Sandler... Coole film... Geen spijt van.. Toen toch maar naar bedje toe...
Aangezien we eigenlijk naar het “Marlborough Food and Wine Festival” wilden gaan, maar dat al uitverkocht was, waren we een beetje doelloos die dag... Perry bleef eerst ff aan zijn laptop hangen, ik ging in de lounge zitten, waar Debrah (25 Ier) en Sonja (23, D) de ultimate chickflick “P.S. I love you” hadden opgezet... Aangezien het voor een man van mijn kaliber ook wel eens goed is om weer “in touch with his sensitive/feminin side” te komen, moet ik bekennen dat ik me wel vermaakt heb en zelfs af en toe bijna een traantje moest wegpinken... En het ergste, daar schaam ik me niet voor ;) hahaha! Na die film zijn we maar even Blenheim gaan verkennen... niet echt heel veel te doen in dat stadje... Uiteindelijk Internetcafétje ingegaan om de hostels voor de komende dagen te boeken... Één nachtje Kaikoura, drie nachtjes Christchurch... Van daaruit zien we wel weer verder... Kaikoura was na derde poging raak... Christchurch kostte meer moeite, maar uiteindelijk is ook dat goed gekomen... Onszelf beloond met een biertje in de Ierse Pub... Leuke barvrouw... moet ff vermeld worden hè... ;) Nog ff in stadje rondgedoold en uiteindelijk besloten om bij Italiaans restaurant Dolce te gaan eten... Wij allebei een heerlijke “Steak Italian Style” op, Perry met Mushrooms (YAKKIE) en ik met een soort kruidenboter... Voor ons beide smullen geblazen... Ondertussen zagen we een hoop dronken lui terug keren van het festival... Na het eten even via de New World gelopen voor war pilseners... Vanavond zouden we namelijk even de kroeg ingaan metwat mensen uit het hostel... Gezellig dus! Vrijwel direct na terugkomst werd er weer gekaart... Ezelen... Ikke verloren... Mijn opdracht kwam van Matthew, die al de hele dag aan het geilen was op twee meiden in ons hostel, maar met zijn versierpogingen niet heel veel succes had... “Vraag de twee mooie meiden mee uit vanavond...” Tja, das een eenvoudige opdracht... Nee heb je, ja kun je krijgen, zeggen ze dan toch! En uiteraard kreeg ik een ja... De arrogant ogende dames waren niet alleen buitengewoon aantrekkelijk, ze waren tegen mij ook gewoon heel vriendelijk en aardig... Ze bleken als Au-Pairs te werken in Nelson en hadden een weekend-tripje... Dus toen ik na mijn intro-verhaaltje vroeg aan ze of ze misschien zin hadden om mee op stap te gaan vanavond, waren ze dan ook positief... Goedgemutst en breed glimlachend kwam ik terug... I closed the deal... Easy as... ;) Hahahaha! Een paar biertjes later en nadat de dames zich hadden opgefrist, zouden we dan vertrekken naar de stad... Carmen (D, 19) zag er uit als Heidi Klum, zo enorm knap... Wel beetje arrogante houding... Maar ja, als je zo mooi bent mag je beetje arro zijn... Esther (D,20) ziet er ook erg mooi uit, is wel wat kleiner van stuk, brunette i.p.v. Blondine, maar dat mag mijn pret niet drukken... Samen met Ahmed, Yoshi (Japan, 32), Brad (Wales, 28) gaan we op pad... Eerst naar de Scotch-Bar... Daar is een straatfeest buiten en binnen lijkt het wel een reünie van het festival van vandaag... Aangezien de dames daar geweest zijn, willen zij graag daar blijven, terwijl wij verder gaan... Jammer, maar helaas... Wij door naar de Paddy Barry Pub... Zelden zoveel dronken mensen bijeen gezien (Carnaval telt niet mee)... Kansloos... Muziek beetje kut, dus na 2 drankjes weer verder... Naar “The Loft”... Meer dansmuziek... Mooie meisjes... Jonger, dat wel... Perry vermaakte zich goed... Ik was neutraal gestemd... De andere boys verveelde zich... Ahmed wist nog een nachtclub... Stond een dikke rij... Maar was de moeite van het wachten waard... Wij eenmaal binnen rustig drankje genieten en dansen... Volop flirten... Gewoon heel erg relaxte sfeer... Rond half drie besloten we terug te keren... Bij de Mac gestopt voor eten, want Ahmed had honger... Perry en ik waren, hoe ongelofelijk het ook mag klinken, sterker dan de grote gele M vandaag... En wie staan er daar??? Carmen en Esther... Wij weer met hun aan de babbel geraakt... Terug naar hostel gelopen, nog ff buiten staan kletsen totdat we boos werden weggestuurd door hosteleigenaresse, hahaha... Nog ff snel nummers uitwisselen en hopelijk gaan we elkaar nog keer zien... Wij gaan iig zeker nog naar Nelson toe, dus dat moet goed komen... Uiteindelijk is het dan toch weer bijna 4 uur voordat ik in bedje lig... Nog paar nachtelijke Valentijns-SMSjes gestuurd naar een aantal vrouwelijke contacten in mijn GSM... Je moet het toch warm houden hè ;)
Om 9.45 uur opgestaan en uitgecheckt... Op naar Kaikoura! Beetje rot, combi alcohol en slaaptekort... Net na half twaalf arriveren we op de plaats van bestemming... Inchecken... Vragen naar activiteiten hier... Boeken van een “Whale Watching Tour” met de Helicopter... Het is dan 12.12 uur... Om 12.45 uur zijn we al welkom... Tussendoor op weg naar de tour nog ff een hapje gedaan in een bistro... Ondanks dat we beetje gaar waren van gisteren nog, was de Helicopter vlucht echt fantastisch!!! Gewoon vliegen met een heli is natuurlijk al supergaaf... We maakten even een tussenstop op een berg omdat de walvissen onder water waren... We hadden maar een half uur vliegtijd... Maar gelukkig hadden we een superrelaxte piloot... Hij besloot ons te upgraden terwijl we vlogen boven de walvis... Hij plakte er gewoon een tiental minuten aan vast... Onbeschrijfelijk is het gevoel als je een wonder van de natuur zo in het wild aan het werk ziet... 16 meter lang is zo'n beest... Prachtig om te zien hou hij zich oplaadt om weer onder te kunnen duiken... Mooie uitzichten ook over Blenheim en zijn regio... Absoluut een topkeuze die we gemaakt hebben!!! Terug bij het hostel was het tijd voor ons schoonheidsslaapje... Daarna lekker douchen... We hadden ons ingeschreven voor het zwemmen met de dolfijnen, maar daar stonden we op de wachtlijst... Ze zouden dan rond vier uur bellen... Ik ging om bijna 5 uur douchen... Kom ik terug, gemiste oproep... Kutzooi... Meteen terugbellen dus... De vrouw aan de andere kant van de lijn herkende mij meteen, mooie naam natuurlijk hè... En het boeken was zo gepiept... Morgenvroeg om 8.20 moeten we dus daar zijn! Prachtig cadeau voor Perry zijn verjaardag dacht ik zo! Daarover meer in ons volgende avontuur...
Nu laat ik het hierbij... Keer wat korter is ook niet verkeerd toch ;) Hahaha!
Geniet van de carnaval daar in NL!

  • 14 Februari 2010 - 10:10

    Nancy:

    Jeetje wat een gezellig kort verhaal zeg.
    Jammer dat je niet meer verteld deze keer.haha
    Gr Nancy

  • 14 Februari 2010 - 10:17

    Björn Zelluf:

    Sorry, maar de foto's doen beetje moeilijk met uploaden hier in dit hostel... Rest volgt nog dus... ;)
    Houdoe wanne!

  • 14 Februari 2010 - 11:18

    Thuisfront:

    Hey, Björn, je moet echt het schrijversvak in! hahaha. Wat een belevinissen weer.
    Geniet van je zwempartij met de dolfijnen.

  • 14 Februari 2010 - 16:17

    Jou Valentijn:

    ga maar gauw aan een vaste vriendin, dan heb je kans dat je elke dag als het mee zit, om borsten in je handen te hebben

  • 15 Februari 2010 - 15:29

    Jim @ Phuket:

    Callie,

    wat kan jij mooi schrijven! heel leuk die verhalen van jou!

    kom je nog deze kant op... zou geen slecht idee zijn denk ik;)

    groetjes aan perry!

    XX

    Directeur bierspiel

  • 15 Februari 2010 - 16:20

    Camiel:

    ballaars! klinkt goed hoor! kleine verhalen van jou alledag! haha, kom je richting thailand op 1 maart? fullmoon party!;) echt iets voor jou.. groeten x

  • 19 Februari 2010 - 09:10

    Addies:

    je had denk ik toch gelijk over wat je zei haha met die verhalen!!! echt gaaaf man al die dingen!! da genieten kunde wel heehee

  • 20 Februari 2010 - 18:11

    Ans Van Der Hofstad:

    Sorry voor de late reactie maar hier was het druk het leven gaat door ha ha werken enzo maar dat hoort zo zeggen ze je hebt weer een leuk verhaal je kunt atijd werken als je terug komt al is het als schrijver of gids op een bootje in amsterdam want je kunt het wel vertellen hee jungske geniet er samen van wij wachten trouwens op die mooie fotos groetjes xx Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 112682

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: