Van Hawke's Bay naar Aucks... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Van Hawke's Bay naar Aucks... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Van Hawke's Bay naar Aucks...

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

27 November 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Travellers Lodge in Hastings was een erg gezellig Hostel, maar in de stad Hastings is dus echt geen flikker te beleven... Nog saaier dan pak en beet Zijtaart of Eerde, hahaha (wel groter dan Veghel, dus raar)... Dan maar liften naar Napier dus! Ik wordt opgepikt door een superlief vrouwtje van jaar of 40, met haar twee schattige dochters van 14 en 17 jaar... Best riscant dus om een enorme kolos uit Nederland op te pikken, hahaha! Maar gelukkig ben ik liever dan ik eruit zie ;)
Ongeveer 20 km verder, is daar het pittoreske Art-Deco stadje Napier... Ik krijg er een goed gevoel bij... Lijkt me gezellig... Ik check in bij hostel Archies Bunker... Het is een gezellig hostel maar van binnen lijkt het idd meer op een bunker... Gelukkig wel veel leuke mensen erin en de eigenaren zijn ook tof... Helaas bestaat de eerste dag na mijn aankomst vooral uit regen, dus ben ik min of meer gedwongen binnen te blijven... Saai, maar wel goed om de locale bevolking te leren kennen... En tijd om internet te checken enzo... Daar weer in contact gekomen met mijn Amerikaanse maatjes Garrett en James (Keri Keri)... We spraken af om de volgende dag te gaan vissen met zijn allen... Jojo de Duitse pispaal was er ook bij... Hahaha... Hele leuke kerel hoor, maar makkelijk doelwit om beetje te plagen en af te zeiken door Garrett, James en mijzelf... En hij drijft zelf ook voordurend de spot met zichzelf, dus we kwetsen hem niet hoor, wees gerust... 's Avonds wel een bar bezocht, maar het stadje leek wel uitgestorven... Vroeg naar bed dus... Vrijdag lekker wezen mountainbiken met zijn vieren... Daarna goede maaltijd genomen en redelijk vroeg begonnen met de traditionele bierspelletjes zoals Bierpong, Horserace, Ring of Fire, Fuck the Dealer... Voor de nieuwsgierige inder jullie, ik leg het allemaal nog wel uit als ik terug ben, hahaha! Na onze bierolympics, met een duidelijke winnaar waar ik de naam niet van noem gingen we met zijn allen op stap... Had ook met paar lui van mij hostel afgesproken en er kwamen een paar hostelmaatjes van de amerikanen mee... Met groep van man of 20 waren wij gezichtsbepalend die avond en we hadden een Hell of a Time... Half 5 naar bed en vanaf dat moment was er maar eentje die nog sliep, en dat was ik... Komt misschien bekend voor bij degene die ooit met mij op vakantie zijn geweest, of op kamp, of degene die weten welke erfenis ik van mijn vaderlief heb meegekregen: SNURKEN als een DOLLE!!! Die ochtend keek iedereen mij kwaad aan, maar niemand durfde iets te zeggen, dus ik mijn excuses gemaakt en aangeboden om te koken voor degene die weinig slaap gehad hadden... Er waren slechts 2 mensen ginteresseerd... Gemis voor de rest, aangezien mijn kookkunsten alleen maar verbeterd zijn hier... Maar goed, ik heb de zaterdag besteed aan het lijmen van mijn relatie met de rest van het hostel, hahaha... Beter geen alcohol voor mij dus die dag... En eigenlijk lam filmdagje van gemaakt... Jade en Tyson, oude bekenden, zaten inmiddels ook in het hostel dus het was erg gezellig... Ik had mezelf als doel gesteld om naar New PLymouth te gaan, aangezien ik het aanbod had om daar voor (bijna) niets te blijven slapen bij vrienden van vrienden, maar aangezien het me dan $50 zou kosten en ik dat te veel geld vind voor de afstand die af te leggen is, heb ik dat als directe bestemming afgezworen... De volgende ochtend, na overleg met "Archie" van de Bunker, deed ik een flip-a-coin waar ik naartoe zou gaan... Kop=Palmerston North, munt=Taupo... Het werd munt, dus liftend naar Taupo... Goeiedag gezegd tegen mijn maatjes in het hostel, goeiedag gezegd bij James en Garrett en Jojo en op naar een goeie spot om opgepikt te worden... De Yanks zetten me af op de snelweg net na het vliegveldje... Na 15 minuten werd ik opgepikt door een locale repaorter die verslag moest gaan doen van een mountainbikewedstrijd op ongeveer een half uur rijden... Daarna werd ik opgepikt door een hele relaxte kerel die me helemaal naar Taupo bracht, nadat ik een half uur rare hitch-hike-truucjes had seoefend zonder iemand stopte (maar kreeg wel bijna iedereen aan het lachen)... Weer ingecheckt in het Urban Retreat Hostel, waar ze mij weer lachend en met open armen ontvingen: "Back again?" "I couldn't miss you guys any longer!" "Sorry Björn, we have no room left..." "Haha, i can see on your face you are kidding, basterd!"... Dus ingecheckt en dit is echt een hostel waar contacten maken vanzelf gaat, zeker als je de favoriete bezoeker bent van de eigenaar en het barpersoneel ;)
De eerste avond vooral heel veel gelachen met de Ierse dames Michelle, Laura en Danielle... Ik viel midden in hun sexverhalen, dus dat was lachen gieren brullen! Op tijd naar bed en de volgende dag was een prachtige dag met een strakblauwe hemel... Niet veel gedaan maar liggen zonnen aan het meer met de Ierse dames die netjes om de beurt voor mij zorgden als ik ingesmeerd moest worden... Uiteraard was mijn zorg vor hen ook prima ;)
's Avonds aardappelen, boontjes, vis en een frisse salade... Ons moeder zou trots op me zijn als ze het gezien had (sorry, geen foto)... Na het eten ff babbelen en de Ierse dames gingen vroeg (heel vroeg) naar bed... Ik wilde de salade weggoooien, toen daar ineens Samantha (25, Eng) was... "Wow, that looks good!" Ik natuurlijk vragen: "You meen the food or me?" Ze moest lachen en antwoordde heel gevat: "I am not going to answer that, but I would love to have a taste..." gevolgd door een dikke knipoog... Sam(antha) had die dag de Tongariro-crossing gedaan en een hoop nieuwe vrienden gemaakt daar... Deze vrienden voegde zich langzaam maar zeker aan onze tafel en zo werd het een gezellige tafel met allerlei nationaliteiten: Noam (Isr, 29), Yoshi (25, Can), Annamaria (30,Fin), Christine(21,D), Amy (28, Eng) en Adrienne (29, Can/HongKong)... Echt leuke, niet standaard gesprekken... Niet echt diepgaand, maar zeker afwisselend! En de dames waren echt allemaal aantrekkelijk... Onvoorstelbaar... Uiteindelijk om uurtje of 1 naar bedje toe... Sam ging die ochtend helaas al weg zonder dat ik afscheid had kunnen nemen, maar de rest is er nog... We spraken bij het ontbijt af dat we die middag naar de hot water springs zouden gaan met zijn allen... Echt een wonder der natuur en een relaxte aanrader voor iedereen die ooit in Taupo komt!!! Paar uur tot rust gekomen... En volop leuke en interessante gesprekken... Na het avondeten relaxt potje poolen enzo, biertje erbij, kaartje leggen, maar vooral ook kletsen en elkaar leren kennen... Uiteindelijk nog met zijn vieren de kroeg in... Verder niets noemanswaardig gebeurd... Heerlijk geslapen... Uitchecken... En op het punt dat ik vertel dat ik liftend via Rotorua of Hamilton naar Auckland wil, zegt Adrienne dat zij de bus naar AUcks pakt om 10.50 uur... Ik checken of er nog plaats in is en dat was het geval... Voor $38 naar Auckland en met intelligente, aantrekkelijke en gezellige dame naast me... Kan erger, dacht ik zo! Ook een vrouw met een verhaal... op 6jarige leeftijd geemigreerd van Hong Kong naar Canada... Vader tiran... Stiefmoeder zoals je de verhalen van stiefmoeders kent... Maar wel een Yale-degree in Law en Economics... Uren samen zitten praten... Klik was nog beter dan die al was... Ze gaat naar Oz omdat haar vriendje haar ten huwelijk gaat vragen, maar ze weet niet of ze daar al aan toe is... Na de kus die ze me gaf toen we in AUckland aankwamen weet ik ook niet of ze er aan toe is... ;)
Maar goed, de reden dat ik naar Aucks wilde, was mijn nieuwe goede vriendin Aurelie... Hoewel ik in het begin vooral seksueel tot haar was aangetrokken, voelt het na onze gesprekken in Paihia en Keri Keri meer als een hechte vriendschap... We vertellen elkaar ook echt alles, wat soms best grappig is... Boeit me ook niet wat anderen er van denken... Maar goed, op naar hostel Yaping House, gerund door de Chinese Ya Ping... Dat verklaart de naam dus :P hahaha... Lili was dolblij toen ik de deur in kwam lopen en vloog me om mijn nek... Iedereen raar kijken daar, hahaha... Ik viel met mijn neus in de boter, want ze hadden een BBQ georganiseerd... Ben ik niet vies van en er was genoeg voor mij als extra persoon... Tja, en onder het genot van een biertje en een BBQ, komt de ware Björn Callaars naar boven, dus ze kenen me nu allemaal hier... Zeker na mijn vertoning van het Turbo-Blikje bier... De kenners weten wat ik bedoel... Nieuw record denk ik... anderhalve seconde, hahaha!
De dag erop rustig aan gedaan... Beetje gechilled in de tuin... Prachtig uitzicht over Aucks en op One Tree Hill... Lekker geouwehoerd met de Zweedse neven Anders en Fredrik, Lili natuurlijk en Marine (Fr,25)... In de avond laat gegeten en in contact gekomen met Kayt (VS, 29), Meghann (VS, 31) en Hsiao-Hui (Taiwan, 25)... Hsiao-Hui vooral geholpen met haar gebrekkige engels... Soms hilarisch funny... En voordat ik het in de gaten had was het alweer 1 uur... Bedtijd...
Vandaag, vrijdag 27 november, hebben we met zijn vijven de One Tree Hill beklommen: Marine, Hsiao-Hui, Kayt, Meghann en ik... Met 4 vrouwen op stap is soms best leuk... Maar ik zou het niet elke dag aan kunnen hoor! Was prachtige wandeling... Ongelofelijk dat het mogelijk is in Auckland... Heb namelijk niet het gevoel dat ik in de stad zit hier... Morgen is er een klein muziekfestival in een park waar we met een stel naartoe gaan... ZOndag wordt het waarschijnlijk de Bay of Islands...Daar zal ik blijve totdat ik op 9 december Australie onveilig ga maken, hahaha!
Tot de volgende keer...
Hopelijk kan ik snel wat foto's toevoegen, maar deze pc laat dat helaas niet toe...

  • 27 November 2009 - 05:59

    Thuisfront:

    Hoi, Björn, Wat een belevenissen weer. Leuk dat Aucks nu toch van een andere kant hebr bekeken. Have fun, enjoy your time.
    mama, papa

  • 27 November 2009 - 08:39

    Marc N:

    Geweldig, heerlijke, relaxt, awesome, en vooral...
    Sweet assssssssssssssssssssss

    Ben echt benieuwd je foto's!!

  • 27 November 2009 - 10:32

    Papa:

    Tof jongen ik zou er dolgraag bij zijn geweest. Maar helaas. Gelukkig profiteer jij voor twee.Hopenlijk blijft dat zo.Ik wens je in ieder geval veel plezier toe.Tot hoors

  • 27 November 2009 - 11:36

    Agnes:

    Hoi lievelings neef

    Ik geniet van je mooie verhalen, en denk veel aan je
    we zijn heel blij dat de juiste mensen steeds je pad kruisen
    heeeel veeeel plezier
    we houden van je
    kusjes van Agnes en Tara

  • 27 November 2009 - 12:52

    Ans Van Der Hofstad:

    Hoi kerel,
    Wat geweldig is het om jou daar zo te zien genieten.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan, we horen snel weer wat van je!

    Groetjes
    Ans & Theo

  • 27 November 2009 - 13:50

    Frans En Mia De Kort:

    Hoi Björn. Wat weer een prachtig verhaal,wij zijn een beetje jaloers op je, willen de reis nog wel eens een keertje overdoen.Wij wensen je nog veel plezier en leuke ontmoetingen met allerlei mensen.
    Groetjes uit Veghel

  • 28 November 2009 - 15:54

    Len:

    Ring of Fire .. is een KILLER!!! Tenminste... bij mij! Scheelt dat ik bijna nooit wat drink maar het was zeg maar net iets te veel voor mij! hahhaa

    Bjorn geniet er nog van!

    Groetjes Kus Len

  • 29 November 2009 - 12:48

    Pierre Lunenburg:

    Het is prachtig om je verslagen te lezen, je vermaakt je daar goed zo te lezen, vele contacten etc..ik lees af en toe de verslagen en vind het kei tof dat je zo'n reis durft te doen. enjoy and have fun.

  • 30 November 2009 - 22:33

    Addies:

    wat een lsppe tekst..!!! egt gaaf!! welke dagen ben je in napier en hastings geweest en ben je neit naar he cru bar gegaaan??? haha klinkt allemaal super...wat meot ik zegge, beestachtig haha

  • 01 December 2009 - 13:33

    Anja:

    Weer een mooi verslag. Die drankspelletjes is misschien wel iets voor onze Thomas en zijn vrienden. Als je weer thuis bent een avondje plannen en ten uitvoer brengen. Tot de volgende keer groetjes uit venhorst.

  • 01 December 2009 - 18:15

    Gerben:

    afzien daar zeg haha
    grtz gerben

  • 04 December 2009 - 08:07

    Marie-jose:

    hoi bjorn jy verveelt je daar echt niet om wat ik lees ben je veel met meisjes bezig wel leuk allemaal maar zorg goed opjezelf he nog veel plezier maar dat lukt jou wel nou de groetjes v marie-josexxxxxxxxxxxjes

  • 05 December 2009 - 12:34

    Maadt:

    Wauw.. jij maakt ook alleen maar avonturen mee! Mooie dingen!!
    Heel veel plezier nog!
    Kusjes vanuit het koud, nat en vies...

  • 05 December 2009 - 13:22

    Peer:

    He Callie,

    gaat verrekte goed daar zo te lezen, wist wel dat het je zou lukken!!!

    Top dat je veel mee maakt en zo te lezen veel mensen ontmoet, tja bier & feest verbroederd overal....dus da's geen probleem voor je!

    Te gek en volhouden zo,

    grt Peer

  • 07 Mei 2010 - 09:06

    Barry:

    Terwijl jij daar rustig voortkabbelt, valt het er ook hier genoeg te beleven hoor. Wist je bijvoorbeeld al dat de verbouwing van parking 'Mols' in Breda definitief van de baan is, Dirk Kuijt waarschijnlijk niet gaat spelen op het WK, de vuilnismannen staken in Amsterdam, Sjef Hendriks op hockeystage gaat in het verre Amerika, VVD bovenaan staat in de peilingen voor de nieuwe verkiezingen, Ajax de beker heeft gewonnen, op maandag 14 juni om 12.00 gestart wordt met de officiele voorbereiding van het kijken naar Nederland - Denemarken, dit zal geschieden in Polly maggoo (de wedstrijd begint om 13.30), Bouke Mollema de kopman is van het Giro-team van Rabobank dat vandaag start in Rotterdam.

    Zo zie je maar. ook aan de andere kant van de wereld gebeurt nog wat. Tot snel

    Barry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 112683

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: