Auckland en Bay of Islands - Ontspanning.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Auckland en Bay of Islands - Ontspanning.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Auckland en Bay of Islands - Ontspanning....

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

07 December 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Yaping House in Auckland geeft me het gevoel dat ik niet in de grote stad ben, maar gewoon in een huis met vrienden... En toch is het slechts10 minuten voordat je dat stadse gevoel wel hebt... Na het beklimmen van One Tree Hill was het de volgende dag tijd voor wat anders leuks: Er was een festival in de wijk Grey Lynn... Dus wij met 8 man sterk daar naartoe... Het leek GVD wel of de hele stad uitgelopen was, zo druk als het was... Maar het was echt beregezellig!!! Er waren wat standjes met eten, kleding, hebbedingetjes, maar vooral traden er een aantal goede local-bands op... In het Reggae en Hip-Hop genre vooral, maar ze waren stuk voor stuk echt goed... Indrukwekkend... Wij hadden recht voor het podium, op ongeveer 50 meter een plaatsje in het gras gevonden waar we ons neer plaatsten... Er heerst echt een heel goede sfeer en dat kon je ook zien aan de wijn en het bier dat om ons heen rijkelijk vloeide en de geur van marihuana cirkelde ook in het rond... Maar iedereen was vrolijk, nergens relletjes of opstootjes, gewoon heel gemoedelijk... En iedereen lulde met iedereen... Iedereen genoot! Heerlijke middag!
In de avond deden we het rustig aan... Ik had gekookt voor Meghann en Kayt, mijn Americaanse vriendinnen ;) met wie ik de volgende dag naar Auckland zou reizen... Lekker wijntje erbij, maar verder niets bijzonders... Op tijd naar bed want om 7.15 uur werden we opgehaald en we moesten ook een minuutje of 10 lopen...
Na een goede maar altijd te korte nachtrust, stonden we op de bus te wachten op Mt Eden Rd... Daar stond Kerry klaar, een relaxte Kiwi-vrouw die onze chauf was voor die dag...
Nadat we ook in de rest van Aucks een aantal mensen hadden opgehaald reden we richting Paihia, onze eindbestemming voor die dag... De heenreis in de bus was best gezellig... We hadden vrijwel meteen goed contact met de Ier Andy (24) en de 22 jarige Daniela (Italie, Sud-Tirol dus Duits als eerste taal)... In de bus werd et en en ander verteld en natuurlijk was ik degene die probeerde om het een beetje levendig te houden in die bus... Duidelijk aanwezig dus... Een aantal tussenstops gemaakt waaronder een boottochtje rondom een "Goat-Island"... Was wel leuk, maar ik bespaar jullie de historische feiten :P
Na een paar uurtjes waren we dan in Paihia... Ingecheckt... En met zijn allen op het strand zitten in het zonnetje, biertjes en wijntjes ebij... genieten!!! Wat is het leven toch zwaar he ;) hahaha!!!
Ik had in de bus beloofd dat ik 's avonds het nachteven van Paihia zou laten zien, en natuurlijk ook dat ik zou gaan zingen voor iedereen tijdens een Karaoke-avond... Na de waardeloze BBQen het nuttige bier dat vloeide, gingen we om een uurjte of 10 de bar in... nog paar pintjes nuttigen... En naar de Salty: Okidoki wth Karaoke!!! Ik begon met de door iedereen gehate hit van het Scandinavische Duo Aqua: Barbiegirl... Zien jullie het al voor je? Goed zo!!! ;) De kop was er af en al snel hadden we meerdere mensen zo ver om ook te zingen... Topper van de avond was toch wel de "Let me entertain you" waarbij ik de tekst van onze Robbie mee zong door de microfoon terwijl ik ondersteboven de paaldans-paal naar beneden cirkelde... Tja... Je hebt het of je hebt het niet he hahaha...
Daniela en Meghann vonden me schijnbaar ook wel grappig, aangezien ze openlijk met me flirtten... Na het stappen gingen we nog ff een biertje doen op het strand en natuurlijk werd er gezwommen... Helaas niet skinny, maar ja, je kunt niet alles hebben he... Na de nachtelijke zwemescapade gingen we nog ff in d HotTub bij het hostel... En tenslotte naar bed... Heerlijke dag gehad!!! Heel veel plezier...
De ochted erop hebben we lekker een paar uurtjes de Kayak gepakt en zijn we de Bay rondgegaan... Actief herstel is het beste hestel he... de middag beetje gereleaxed en later in de middag met zijn zessen naar Russel... Leuk stadje... Maar niet meer dan dat... Bakkie gedaan... Moppen getapt... CHillen... Stoeien... Gewoon Happy-Times... Daaran terug naar Paihia, uit eten naar de Italiaan... Wijntje erbij... Discussieren over vnalles en nog wat... Heerlijke avond weer... Heel anders dan de avond ervoor...
Toen zaten de dagen in Paihia er al weer op... Om 10 uur in de chtend uitchecken... Nog ff wezen winkelen met Meghann en Kayt... "Afscheid" genomen van iedereen die vertrok... En ik op weg naar Keri Keri, waar ik een paar dagen tot rust wilde komen bij de familie de Wolf, die ik via Adje van Etten heb leren kennen...
Omstreeks 14 uur was ik daar en ik werd met open armen ontvangen... Zo'n superlieve gastvrije mensen! Echt hele leuke tijd gehad daar... De eerste dag meteen mee naar vrienden van hun geweest, Rob en Niek, een heel leuk homo-echtpaar dat ook vanuit NL was geemigreerd naar NZ... Heerlijk gegeten en gekletst... De rest van mijn dagen daar heb ik vooral besteed aan uitrsuten... Uitslapen, niet te veel ondernemen... Niet te veel uitgeven... Dat lieten Coen en Esther de Wolf ook niet toe moet ik eerijk zeggen... Voel ik me beetje schuldig over maar daar zijn zij het niet mee eens, want een gast is een gast.... Dat bedoel ik dus met supergastvrij... Ze hebben me de hele week behandeld als een familielid en me overal waar ze zelf heen gingen mee naartoe genomen... Echt helemaal te gek... We hebben veel en lekker gegeten... Hele goede gesprekken gehad... We zijn een keer wezen golfen... Hebben paar terrasjes gepikt... Echt helemaal herboren voel ik me nu...
Zometeen ga ik weer naar AUckland... Daar blijf ik anderhalve dag en dan verrek ik naar Australia!!! Daar ga ik Bas Vrijsen opzoeken... En de broer van Dorien van Zutven (moeder van Dennis, een jongen die ik in D1 en C2 van Blauw Geel getraind heb)... Mochten jullie nog meer leuke mensen weten in Sydney, dan hoor ik het graag!
Tot mijn volgende verhaaltje!
Misschien noemen ze me tegen die tijd wel de "Wizard of Oz" ;) hahaha!

  • 06 December 2009 - 23:34

    Papa:

    weer zeer veel belevenissen gehad en ook weer goed en naar tevredenheid doorstaan gelukkig heb je dankzij de gastvrijheid die je genoten hebt bij de familie Wolf niet teveel hoeven interen op je vermogen,hahaha Je weet hoe ik erover denk want het zijn allemaal dingen die aan mijzelf ook goed besteed zouden zijn .Dus volhouden tot het echt niet meer kan!! misschien money?!Dus een goede vlucht en tot hoors of schrijfs.

  • 07 December 2009 - 00:21

    Jennine Korsten:

    Hey Bjorn, wat een geweldige verhalen kan jij schrijven zeg.
    Echt leuk om te lezen dat je zo'n mooie tijd meemaakt.
    Geniet er nog maar lekker van want voor je het weet is je avontuur voorbij.
    Groetjes vanuit een koud en nat Veghel.

  • 07 December 2009 - 06:33

    Coen En Esther:

    Zo Bjorn, even gecheckt of er geen onzin over ons geschreven werd. Hahaha. We zijn blij dat je lekker uitgerust bent. Klaar voor het volgende avontuur. Happy landings in Oz!! We hopen je in januari weer gezond en wel terug te zien. Merry Xmas
    xoxo
    The De Wolfs

  • 07 December 2009 - 08:11

    Bas:

    Hey Bjorn,
    Klinkt weer heel gaaf, je hebt inderdaad echt een leuke manier van schrijven, erg leuk om te lezen:) Relax dat je daar nu zo tot rust komt, al lijkt je levensstijl nog niet erg veel verandert;) achjoh, gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt, lijkt me ideaal! Een hele fijne tijd in Australie toegewenst en ik lees het wel weer. De groeten aan Bas!!
    Groet Bas P.

  • 07 December 2009 - 09:26

    Marc N:

    Sweet as bro!

  • 07 December 2009 - 16:14

    Angéle:

    Hey Bjorn,
    Fantastische verhalen en belevenissen! Heel veel plezier nog! Onze tijd komt nog wel haha.
    Veel groeten vanuit het rooise! Rob Sam Angéle

  • 08 December 2009 - 20:03

    Bloemetje:

    Hee Bjorn, Het zijn weer (mooie) sterke verhalen van je, en met al die mooie meiden om je heen is het goed vertoeven daar.
    Ik ben super blij voor je (wel balen dat je me nog steeds niet mist!!!!)dat het zo leuk en goed met je gaat.
    Je krijgt de groeten van Angelique en Erica ze vinden het helemaal toppie voor jou. Geniet er weer van en tot horens.groetjes Rita

  • 09 December 2009 - 13:45

    Leroy Dumas:

    Callie, Nog steeds vette shit!!! Have fun!!!

  • 13 December 2009 - 21:37

    Han:

    Hoi. Leuk om je verhalen te lezen. In Rosmalen alles ok. Graafschap is sinds een paar weken weer de trotse koploper van de jupilerleague, dus als je in Australie nog potentieel eredivisiemateriaal tegenkomt, dan hoor ik 't graag... Groeten en veel plezier!

  • 27 Juli 2010 - 04:08

    Rob:

    homo-echtpaar?!

    wij zijn niet getrouwd hoor! dus gewoon twee nichten! cheers,

  • 27 Juli 2010 - 04:09

    Niek:

    www.bayofislandscampervans.co.nz/dutch/index.html

    nederlandstalig camper verhuur bedrijf in Nieuw Zeeland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 112686

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: