Van Kiwi naar Ozzie - Kon het slechter treffen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Van Kiwi naar Ozzie - Kon het slechter treffen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Van Kiwi naar Ozzie - Kon het slechter treffen...

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

14 December 2009 | Australië, Sydney

Na een fantastische week in Keri Keri bij Coen en Esther de Wolf, vertrok mijn "Stray"-bus vanuit Paihia, iets na 1 PM naar Auckland... Na een korte tussenstop bij de watervallen van Whangarei was het een rechte weg door naar de grootste stad van NZ... Chauffeur Mambo had wat problemen met zijn eigen MP3, dus hij vroeg of niemand anders in de bus zijn of haar muziek kon uitlenen... Geen reacties... Dus ik mijn i-Pod gepakt en iedereen gewaarschuwd dat mijn muzieksmaak niet alledaags is en dat ze dus gewaarschuwd zijn... Beetje hoongelach, maar iedereen accepteert... Na een paar nummers van Anouk, Krezip, Guns'n Roses, Michael Jackson en nog meer redelijk normale nummers, werd het tijd voor andere muziek dacht mijn i-Pod op de shuffle... Achtereenvolgens kwamen voorbij: Het Smurfenlied... Jantje Smit... De Macarena... Tarzan & Jane... De toppers... Frans Bauer... De Ketchup Song... Mambo nr 5... Happy Hardcore Hits... Lachen gieren brullen voor mij en de andere twee Nederlandders in de bus... Ik meteen ook maar wat dansjes doen enzo en meezingen...
Goede sfeer bij slechte muziek, hahaha! De tijd schoot wel lekker op en nadat we alle anderen al hadden afgezet in Auckland was het tenslotte mijn beurt... Ik was weer terug in Yaping House na een paar minuutjes wandelen... Marine, Lili, Toby, Frederik en Anders stonden al op me te wachten... Zo leek het, maar helaas gingen zij net een paar daagjes weg naar Coromandel... Ik zou toch maar anderhalve dag daar blijven, dus heb me rustig vermaakt met de tv en de voetbal... Beetje buurten met de Taiwanezen en met het Nederlandse stelletje dat er zat... Niets noemenswaardig verder... Woensdagochtend om 6.20 stond de Shuttlebus naar het vliegveld klaar voor me en ik zou weldra naar Australia vliegen...
Aangekomen op het vliegveld, ingecheckt bij de balie, half uurtje vertraging... Kutzooi... Bas SMSje gestuurd dat ik vertraging had, want die zou me oppikken op vliegveld... Vlucht verliep prima verder... Uiteraard was mijn tas zo ongeveer de laatste tas die op de band rolde, dus ruim 45 minuten na geplande tijd was ik daar, herenigd met mijn oude pupil Bas Vrijsen! Zo. Australia heeft er een gevaar bij, genaamd Callaars!!!
Wij meteen eignelijk naar zijn huis/kamer gegaan... Spullen gedropt... En de stad in... Bas gaf me een beknopte tour door de binnenstad... Indrukwekkende stad... Gezellige sfeer ook! Opera House gezien, paar gezellige straatjes door, kroegje in... niets mis mee dacht ik zo!!! Na paar uurtjes downtown Sydney de trein terug naar Bondi Junction en van daar minuutje of 5 lopen naar het "Stagehuis" voor het avondeten... Het mag dan wel een beetje een oud en niet zo'n heel erg schoon huis zijn, het blijft een studentenhuis en het kan echt veel slechter, geloof me... Maar goed, eten werd geserveerd en met het "kookclubje" van Bas aten we gezellig van de rijstschotel die geserveerd werd... Beetje ouwehoeren, vele nieuwe gezichten en namen (te veel om allemaal te noemen), echt wel gezellig! Na het eten samen met Bas ff bier wezen halen voor de avond, want mijn eerste avond in Sydney dus er zou gezopen moeten worden, hahaha! Nou is de woensdagavond wel een notoire stapavond in Sydney onder studenten en yuppen, dus ben op de juiste dag gearriveerd ;) hahhaa... Na het halen van het bier moesten we ff wachten op de andere deelnemers van ons Bierspelletje, het alom bekende Ring of Fire (aka Kingsen Down Under Style)... Het spel werd begonnen met 4 personen maar het groepje werd snel uitgebreid tot 7 of 8 deelnemers... Uiteraard snapt de ene het beter dan de andere dus het gevolg was dat ik niet zo heel veel hoefde te drinken... Bas ook niet trouwens... Dus deden we een aantal side-bets en demo's hahaha! Bas daagde de rondborstige Bibi uit voor een wedstrijdje: beide 2 kartonnen bekertjes leegdrinken en de snelste wint... Bibi won verrassend genoeg, maar ik moet toegeven, die chick kan best zuipen, en het was karton en geen glas, dus ik vergeef Bas... Toen zij terug kwamen deed ik even een voorbeeld dat je niet persee bier met je handen hoeft te drinken, dus fles aan de mond en achterover die handel... De gasten stonden verbaasd te kijken.... Direct gevolgd door Bas die revenge wilde tegen Bibi met een wedstrijdje fles tegen fles (met rietje natuurlijk)... Een match die Bas glorieus wist te winnen... Uiteraard kon ik niet achterblijven toen en daagde Bas uit voor nog een fles als ie er klaar voor was... Een paar minuutjes later stonden wij tegenover elkaar met ieder een fles en een rietje... Bas had de rest al gewaarschuwd dat ze vooral mij in de gaten moesten houden, hahaha... Proosten en Killen... 2 seconden later zat daar iedereen met opengevallen mond te kijken toen ik klaar was... Hahaha! Ook de Bierkoning van Sydney nu dus hahaha! Ach ja, je kunt maar eergens trots op zijn he! ;)
Na het spelletje, wat doorging na deze demo's, gingen Bas, Bibim Annefleur en ik op stap naar de "Eastern"... Beetje dansen... Beetje chillen, beetje ouwehoeren... Vooral weer dansen daarna... Erg leuk en gezellig... Komt er om een uur of 2 een Security-gast naar me toe, met rugdekking van een tweede, of ik even mee wil komen naar een rustiger deel... Ik stond op dat moment aan de bar met Bas en Annefleur... Dus ik ga rustig mee, benieuwd wat ze wilde vragen... Zegt die gast dat ze een seintje gehad hebben dat ik eruit moet... Ik snapte er geen zak van, want ik was verre van dronken en had me vooral vermaakt met wat dansen... Had daar in de club maar 3 pilsjes op en dronk op dat moment zelfs cola, voor de smaak, niet voor de zatheid... Maar goed, ik dus rustig mee... Bas volgt op een paar meter en Annefleur gaaat Bibi zoeken en die zouden dan later naar buiten komen... Zonder echt geode reden ben ik dus voor het eerst in mijn leven een kroeg/club uitgezet... Bas was er meteen bij dus wij staan ons buiten beetje af te vragen waarom enzo... Bas zei da het wel vaker voor kwam bij deze bar zonder gegronde reden... Komt ineens weer zo'n "Bouncer" naar ons toe om te zeggen dat we in de weg staan (er was werkelijk waar niemand in de buurt die er door wilde) en dat we een meter naar achteren moesten... Dus wij heel demonstratief een meter naar achteren... Paar minuutjes later het volgende gezeik... En dat maakt me wel een beetje pissig moet ik zeggen... Zegt een bouncer tegen me: "You'd better not smoke here" Bas had net een peukje op gestoken, maar ja, ik rook niet en hij had het duidelijk tegen mij, dus ik antwoord: "Why don't you shut the Fuck up cause i don't smoke!" Niet zo handig blijkbaar, hahaha... Komen er ineens twee van die mannetjes dreigend onze kant op en roepen: "what did you say? Say it again bloke!" Dus iedereen die mij een beetje kent weet wat ik daarna zei... :P ... Nogmaals het zelfde maar beter gearticuleerd... Gelukkig voor de uitsmijters van dienst (en misschien ook wel voor mezelf) kwamen toen net Bibi en Annefleur naar buiten en die namen ons mee... In ieder geval weer een ervaring rijker...
Om een uurtje of 3 lagen we in bed... Bas moest de volgende dag werken en ik zou mijn nieuwe woning proberen te regelen... Via Dorien van Zutven uit Veghel (de moeder van Dennis, een jongen die ik ruim een seizoen in mijn voetbalteam heb gehad), had ik de gegevens van haar broer gekregen, die met zijn vrouw in Sydney woont... Ik contact opgenomen met Rob Hendriks of ik daar zou kunnen verblijven tijdens mijn verdere verblijf in Sydney... Uitegelgd dat ik anders heel veel geld kwijt zou zijn in dat studentenhuis (wat eerst niet het geval zou zijn) en dat ik nu beetje met mijn handen in het spreekwoordelijke haar zat... Hij was heel vriendelijk en aardig en stelde eigenlijk direct een slaappplaats ter beschikking! Zullen de gastvrije Vorstenbosche roots misschien wel zijn, hahaha! Maar goed, afgesproken dat ik vanaf vrijdag tot nog nader te bepalen periode daar zou kunnen verblijven...
De donderdag en vrijdag heb ik verder niet echt veel noemenswaardig gedaan als een beetje de stad verkennen en ouwehoeren met de huisgenoten van Bas...
Uiteindelijk is het dan vrijdagmiddag, 15.30 uur... Ik rustig naar het treinstation gelopen (had van Rob mailtje gehad welke lijn ik moest nemen), kaartje gekocht, trein gepakt... Overgestapt bij Town Hall... Bloedheet die dag, dus lekker zweten met mijn backpak op... Eindstation: Parramatta... Van daaruit zou ik de bus kunnen nemen en dan nog minuutje of 10 lopen, maar ik had het zo warm en moest nog minuut of 15 op de bus wachten, dus besloot ik maar een taxi te nemen voor tussen de 20 en 25 Dollar... Het werd $23 en werd aan de deur afgezet... Klokslag 5 pm ging de deur open en Rob begroette me hartelijk... Zijn vrouw Annet zou pas om 7.30 PM thuis komen met haar Tasmanian collega, waarna we zouden gaan BBQen... De twee honden, broer en zus, Eddy en Ruby begroetten me ook vriendelijk en na een korte rondleidng door het prachtige huis trokken we samen een biertje open... Huisgemaakt... Erg lekker!!! Nu werkt Rob in de ICT, maar is hij erg sportief, heeft zijn eigen GYM in de garage waar hij ook als Personal Trainer een bijbaantje heeft... Goede sportieve connectie dus ook samen... En Annet werkt in de "Childcare" dus ook daar heb ik zeker raakvlakken mee... De BBQ was goed... Lekekr eten, gezellig gebabbeld, biertje en wijntje erbij... niets mis mee... De volgende dag moest Rob werken (weekendshift) en meteen daarna naar het concert van Greenday... Annet was vrij en met Annet nam ik voreg in de middag de Ferry naar de stad... Lekker eerst over de rivier, daarna door de haven... Zonnetje scheen heerlijk! Aangenaam vertoeven... Samen gezellig door het stadsdeel the Rocks gelopen... In het oude havengebeid dus oude hoerenbuurt met heel veel nauwere steegjes en heel veel winkeltjes, kroegjes en restaurantjes... Mooi opgeknapt... Er was een markt bezig... Lekker afgestruind... Daarna paar biertjes gedaan op een rooftop bar van een hotel... Langzaam aan terug richting station... Belgian Beer Bar.. Aantal Hoegaarden genuttigd uiteraard gepaard gaande met echte Belse Frieten met zure mayo... Heerlijk genieten!!! Terug bij Rob en Annet thuis nog even nageborreld en toen naar bed...
Zondag was rustdag... Rob was weer aant werk,,, Annet beetje in de tuin bezig geweest... Ik helemaal niets gedaan eigenlijk, behalve het draaien van een wasje, hahaha... 's Avonds lekker vispotje gegeten en nagetafeld samen... En voor je het weet is het al weer maandag... Rob had een dag vrij genomen omdat hij met de honden naar de dierenarts moest... Eddy is namelijk behoorlijk ziek, met zeer waarschijnlijk een soort van Lymfklierkanker... Hij heeft chemo, maar rectie erop is wisselend... Erg moeilijk voor de familie hier dus... Na mijn brunch zijn Rob en ik samen naar Parramatta gegaan... Ik om nieuwe telefoon te kopen, want mijn oude is echt bagger, en hij om de reservesleutel van zijn auto te laten maken... Het was een middag vol gehannes en zonder al te veel succes, maar niet de moeite waard om er te veel woorden aan vuil te maken... Heb zojuist weer heerlijke maatlijd op... Woensdag en donderdag heb ik beloofd dat ik ga koken hier... Morgen (dinsdag) zie ik mijn Amerikaanse vriendin Kayt weer terug en gaan we lunchen samen... Met Bas moet ik ook nog wat dingen kortsluiten... En Sydney is gewoon een erg leuke stad, dus er is genoeg te doen... Zal me niet vervelen dus!!!
Tot over een week (of iets meer)...
Greetz from Ozzie!!!

  • 14 December 2009 - 11:44

    Papa:

    weer een prachtig verhaal en het was zeker heel moeilijk om tot tien te tellen na de gebeurtenis met die veligheidsbeambtes.Gelukkig stond je er niet alleen voor,en verder hoop ik dat je nog veel geniet.Tot hoors of schrijfs.

  • 14 December 2009 - 11:45

    Marc N:

    Wederom een lang verhaal, tof om te lezen dat je ook hier weer de bierkoning bent :)
    Sydney is leuk, mooi en groot, maar blijf er niet te lang hangen, de rest van Oz is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier :):):):):)

  • 14 December 2009 - 18:32

    Jesse:

    Zuipen en vechten; het is ook altijd hetzelfde met jou.... haha.
    Mooie verhalen callie!! beter werk als hier in nl. Geniet ervan!!

  • 16 December 2009 - 08:19

    Marie-jose:

    god jongen jy maakt het spannend als je maar geniet maar daar hoef ik niet bang voor te zyn ik hoop zo nog meer te lezen maar voor nu zeg ik geniet ervan nu je het kunt liefs v marie-jose

  • 17 December 2009 - 20:18

    Bloemetje:

    Hee bjorn, wat een verhaal gelukkig is het nog goed af gelopen. mooie foto's, het ziet er allemaal gaaf uit. Enne nog steeds vacantie aan 't vieren en nog niet aan 't werken .... Je boft toch maar... 't is je gegunt hoor.
    Groetjes en pas goed op je zelf! Rita

  • 17 December 2009 - 20:18

    Bloemetje:

    Hee bjorn, wat een verhaal gelukkig is het nog goed af gelopen. mooie foto's, het ziet er allemaal gaaf uit. Enne nog steeds vacantie aan 't vieren en nog niet aan 't werken .... Je boft toch maar... 't is je gegunt hoor.
    Groetjes en pas goed op je zelf! Rita

  • 18 December 2009 - 03:17

    Jeroen:

    Hey Calli,

    Mooi verhaal weer jongen. Die stapavonden van jou en die bierspelletjes klinken goed! Wanneer ben je weer in Nieuw-Zeeland, gaan wij er ook eens zo'n avond van maken! Lijkt me gezellig.

    Na de kerst vertrek ik naar het Zuidereiland. Wat zijn jouw plannen?

    gr. Jeroen

  • 18 December 2009 - 11:40

    Jennine:

    Hey Bierkoning! Het gaat zeer goed zo te horen.
    Geniet maar van het lekkere weer daar, hier zitten we echt in de sneeuw.
    Lekker glad en gevaarlijk, maar wel leuk, het hoort er bij.
    Super om je zo te volgen.
    Gegroet vanuit Veghel en hele fijne feestdagen en een knallend 2010!!
    Jennine en Gertjan Korsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 112671

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: