Summer Christmas and NYE - Keertje wat anders! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Summer Christmas and NYE - Keertje wat anders! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Summer Christmas and NYE - Keertje wat anders!

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

03 Januari 2010 | Australië, Sydney

Ziezo, daar zijn we weer met een verhaaltje voor iedereen die het lezen wil... Moet eerlijk toegeven, dat ik hier in Sydney eigenlijk gewoon hlemaal niet in mijn "diary" geschreven heb, dus het kan zijn dat er wat dagen en momenten omgewisseld worden, of in het ergste geval zelfs "vergeten" te vertellen... Hopelijk kom ik tijdens het schrijven wat meer in "Schwung"... Meestal wel het geval eigenlijk, aangezien ik nu ook al weer een hoop uit mijn duim loop te zwammen, hahaha! ;)
Maar goed, Bas Vrijsen komt dus op 23 december gezellig bij mij BBQ-en en de spa gebruiken... Helaas is hij maar alleen omdat de rest weer lekker is afgehaakt... Ach ja, je raakt eraan gewend hoor... Dat zou op Tweede Kerstdag wel weer goedgemaakt worden.. Daarover later meer dus ;)
Gewoon lekker chillen met zijn tweetjes en de dag erop op tijd richting Edgecliff Road, want om 6 PM zouden we uit gaan eten met een groepje van zo'n 13 personen... We wilden eerst eiegnelijk naar het strand, maar aangezien we pas om 3 PM bij Bas waren, besloten we om maar gewoon drank te gaan halen ipv een zonnesteek... Wat mij betreft een goeie compromis, want ik heb een bloedhekel aan het strand! Wij dus al lekker aan de zuip met zijn tweetjes... Daarna rond 6.30 gingen we dus eindelijk naar dat restaurantje toe... Ik had goeie honger, dus werd tijd! Het bleek een soort van Tapasrestaurantje te zijn en we besloten om allemaal voor hetzelfde menu te gaan... Misschien een slechte keuze, maar goed... De meeste Tapas waren namelijk niet echt de Tapas die ik lekker vind, en met mij nog een stuk of 6 anderen... Ik vond het wel gezellig aan tafel, alleen Bas en Theo niet zo heel erg, dus die waren iets luidruchtiger aanwezig zeg maar, wat vooral de andere mateloos irriteerde... Ik had zelf ook een klein aanvarinkje nadat er een glas Rose over mijn broek gegooid werd door het laatstgenoemde tweetal, maar goed, na een stemverheffing met een beetje gevloek en de woorden:"Jullie ff 2 minuten niets tegen mij zeggen als je niet wilt dat ik ontplof" waren duidelijk genoeg, hahaha! Misschien was het vele drinken vooraf (en de 3 flessen wijn tijdens) het eten niet zo verstandig... Maar goed, na een paar minuten werd het dan toch weer gezellig... Tja, Kerstmis is de tijd van vrede en vergiffenis he, en het was nou niet zo dat het heel ernstig was dat er gebeurde... Uiteindelijk belandden we toch met zijn drietjes in de taxi om nog een afzakkertje te pakken in de stad... Aangezien er een rij stond en ik toch eigenlijk al niet zoveel zin had, besloot ik na 10 minuten wachten maar naar Bas' huis te lopen... Daar nog tijdje buiten zitten ouwehoeren met een aantal lui van het stagehuis... Best leuk... Uiteindelijk bleven ook Theo en bas niet al te lang weg en gingen we rond 2 uur slapen...
De voglende dag was het dan Kerstmis!
En de Eerste Kerstdag stond in het teken van Feest!!! We hadden kaartjes gekocht voor het "Sunburnt Christmas" op/bij Bondi Beach... De wwergoden waren ons echter niet zo goed gezind, want het bleef maar regenen de hele tijd... Aangezien bepaalde mensen behoorlijk last hadden van rotheid cq kater, waren Bas en ik uiteindelijk pas tegen 5 pm op het feest, terwijl het al vanaf 12 uur geopend was... We waren echter vanaf 1 pm al goed aan het borrelen bij het Stagehuis... Eigenlijk was het daar al zo gezellig dat we bijna niet weg wilden, maar dat zou ook zonde van het geld zijn geweest he! Uiteindelijk was het een meesterlijke zet om wat later naar het feest te gaan... Iedereen was al flink in de stemming en wij sloten gewoon aan... Eerst nog buiten, maar toen we na een uurtje echt allemaal zeiknat waren zijn we toch maar naar binnen gegaan om verder te feesten... De muzeik die de DJ's draaiden was zeker niet top te noemen... En als ik dat al kan constateren, dan zijn ze echt bagger, hahaha! Maar goed, de sfeer was er wel degelijk!!! En er was ook genoeg vrouwelijk schoon om van te genieten, dus je hoorde mij niet klagen... Neem daar dan ook nog 1 of 2 pilsjes bij, en mijn avond is geregeld ;)
Je kunt aan de foto's wel zien hoe de sfeer was! Het feest duurde daar tot 10 pm en uiteindelijk na een korte naborrel thuis gingen we vlak na 12 uur slapen...
Tweede Kerstdag... Boxingday!!! Met zijn zessen hadden we afgesproken om dat samen te gaan vieren bij Rob en Annet... Ofwel bij "mij thuis" aangezien Rob en Annet nog op vakantie waren met de hondjes... Ze hadden me vantevoren toestemming gegeven dat er bezoek welkom was, mits we opletten wat er gebeurde uiteraard... Het was echt een schot in de roos, want deze dag had in mijn ogen alles wat een Kerstdag met vrienden in zich moet hebben! Er was lekker eten in grote hoeveelheden, er was ruim voldoende drank, er waren ludieke momenten, het was gezellig in de "spa", er was muziek, er waren sereieuze gesprekken over verleden/heden/toekomst en er was feeststemming!!!!! Alle ingredienten dus!!! Ook hier zijn een aantal foto's van, al meot ik eerlijk zeggen dat ik er uit sensuur een aantal niet kan en mag plaatsen... Belofte maakt schuld... Hahaha, weet zeker dat er nu ineens een heleboel nieuwsgierig worden naar die foto's... De apotheose van de avond was waarschijnlijk het moment waarop er 6 frikandellen speciaal klaar stonden om verorberd te worden... Wat is er nou speciaal aan een frikandel speciaal? Nou, als je er 5 maanden geen op hebt, zoals bij Karin, Anne-Fleur, Bas, Theo en Jos het geval was, dan snap je het wellicht wel... ;) ... En degene die mij een beetje kennen, weten dat ik er voor wakker gemaakt mag worden (als je het voor mekaar krijgt dan tenminste en je niet te dicht bij staat als je me wakker maakt, hahaha)!!!
Maar eigenlijk vergeet ik nu een paar dingen te vertellen... Eerst was er het shoppen voor voedsel en drank dat nogal wat tijd in beslag nam... Het was zo ontiegelijk druk in de supermarkten, ongelofeloos! En toen de treinreis van Bondi-Junction naar Parramatta... Allemaal zwaar bepakt met zwemkleding en voedsel en drank... En de ene hilarische opmerking werd afgewisseld met een volgend komisch moment, waarbij de grootste eer toch wel uit ging naar Karin, die onbewust talent heeft als Stand-Up Comedian... Ja onbewsut ja... Na de 40 minuutjes trein was daar de taxi die ons 15 minuten later bij het huis van bestemming bracht... Na een korte rondleiding en het inruimen van de koelkasten, begonnne we maar gelijk aan het eten... De vrouw in de keuken, ik aan de BBQ, de rest aan de drank... Mooie rolverdeling? Hoor je mij niet zeggen hoor... Lekker op ons gemakje eten... Lekekre salade... Lekkere vleesjes... Lekkere biertjes... lekkere wijntjes... Wat wil je nog meer? Okee dan, iedereen ff douchen en dan die jacuzzi (spa) in... Kan dat wel met zijn zessen? Ja hoor, en anders stroomt ie gewoon over... Zal niet de eerste en niet de laatste keer zijn dat het bad overstroomt als ik erin ga zitten, dus dat boeit allemaal niet! Lekker chillen met die billen... Ouwehoeren... Drankje erbij... Voor sommige een sigaretje... Tegen 11 pm werd de muziek wat harder gezet binnen en gingen de deuren dicht... Het was binnen te doen vanaf toen... Toen rond de klok van 12 dan ook echt iedereen binnen was, na een aantal persoonlijke emotionele gesprekken op de veranda, kon het weer tijd voor feest worden... Wel heel bizar, dat we weer met een groepje mensen waren, van wie iedereen zo zijn eigen hele bijzondere verleden heeft... Bij de ene wat heftiger dan bij de andere, maar er was zeer zeker weer sprake van een hechte band...
Omstreeks middernacht begon het Kingsen... Terwijl Bas en ik ons soms liepen te irriteren aan het niet kunnen hendelen van de rest, was het spel na een uurtje weer mooi geweest... En toen ging het dak eraf... Figuurlijk dan uiteraard... Laten we zeggen dat het geheim van die nacht binnen ons zessen blijft, en dat ik uiteindelijk ergens tussen 6 en 7 de laatste was die ging slapen...
En de eerste was die opstond (en dat is dus echt een unicum)... Omstreeks 10 uur was ik alweer wakker... Noem het verantwoordelijkheid, noem het gek... Maar ik was het... Rond 12 uur was iedereen wakker... We hadden eht er net over gehad dat we best nog wel een dagje mer konden blijven met zijn allen... Toen kreeg ik een smsje van Rob, dat hij en Annet en de hondjes die middag al naar huis zoden komen... Het was slecht weer op de camping en de volgende dagen zou er niet veel verbetering in zitten was de vorspelling... Dat was voor sommige een fikse tegenvaller... Ondanks dat ik en Bas iedereen probeerde te overtuigen dat ze zich niet bezwaard moesten voelen, omdat Rob en Annet gewoon enorm lieve gastvrije mensen zijn die van gezellgiheid houden... Maar goed, na een anderhalf uur grote schoonmaak en het serveren van de brunch (pizza, afbakbroodjes, salade, koffie) kwamen daar Rob en Annet thuis... Na wederom een charmeoffensief dat ze welkom waren om te blijven slapen, besloot iedereen toch om huiswaarts te keren... Die avond lekker nagepraat met Rob en Annet... Het was namelijk 27 december... Voor mij een hele speciale dag... Zeker dit jaar... Waarom? Nou, het was op 27 december 2009 exact 20 jaar geleden dat onze Niels gestorven is... Ik had dus behoefte ook aan een emotioneel gesprek... En ik was blij dat ik het heb kunnen en mogen delen met twee hele lieve mensen, van wie ik weet, dat ze voor altijd een plaatsje in mijn hart hebben! Mocht ik het vergeten te zeggen (kans is nihil, maar toch): ROB EN ANNET, BEDANKT!!! Voor alles!
Op de dagen die volgden heb ik niet veel meer ondernomen... Het waren rustige, gemoedelijke dagen... Op de 30ste kwamen er vrienden van Rob en Annet op bezoek... Een leuk jong gezinnetje met twee kids, meisje van 4, jongen van 2... Een baasje en een duveltje... Was een hele leuke gezellige middag/avond... En ook het natefelen en de film 's avonds waren weer goed...
En daar was dan ineens weer Oudjaarsdag! 31-12-2009... Op tijd wakker... Lekker spullen gepakt... Afgezet door Annet bij parramatta... Vlotte treinreis naar Bas... Hapje eten... Boodschapjes doen... Indrinken met zijn allen... Veel te weinig eten... Nog meer drinken... Heel erg fout (want ik weet dat ik een "goeie bojum" nodig heb)... En iets na 6 pm vertrokken we naar het "Luna Park" waar we niet alleen een supermooi uitzicht hebben over de haven en dus het vuurwerk, maar waar ook een geweldig feestje te vieren was, met goeie DJ's in de VIP-area... Ik kan hier nu misschien wel een verhaal op gaan hangen van 27 A4-tjes, maar ik doe het in iets minder woorden dan je gewend bent van mij... Het was FANTASTISCH...FABULEUS...MAGNEFIQUE... Echt een once-in-a-lifetime kind-of-thing!!! Uiteraard 0% spijt en 100% good times... Zelfs toen ik op het einde van de avond niet meer aanspreekbaar was en zelfs niet meer wist dat ik mijn portemonnee/camera/sleutels zeg maar gerust alles behalve mijn paspoort had afgegeven aan Erik, een van de maatjes, maar dat ik daar dus echt helemaal neits meer vanaf wist en bijna huilend op de stoeprand zat te prakkezeren waar mijn spullen waren en wat ik nu toch moest doen... Gelukkig waren Erik en Jeroen (andere maat) op tijd om me te "redden"... En toen we eenmaal weer in het stagehuis waren was ik nog steeds wel enorm dronken, maar heb ik geen zwarte gaten meer in de nacht zitten zeg maar... Lesje geleerd? Tja, ben bekant 30 he... Hahaha... Denk je soms dat je nog 18 bent en met de jeugd mee kan... ;)
Maar goed, omstreeks 10 uur AM was ik weer wakker... Maar nog wel behoorlijk brakjes... Logisch dacht ik zo... Nog ff gaan liggen maar dat bracht ook neit echt soelaas... Toen maar buiten gaan zitten ouwehoeren met iedereen die er ook was... En ik was zo ontzettend snel en scherp met mijn opmerkingen dat ik echt weer trots op mezelf was en ik ondanks de alcoholaanslag van oud-op-nieuw niet was aangetast in mijn denkvermogen en scherpte... Zou ik daar blijven, of zal ik toch maar terug naar huis gaan? Het werd optie 2 en rond etenstijd kwam ik waar aan op Highclere Crescent... Rob en Annet hadden bezoek van een collega van Rob en zijn vrouw... Hele leuke aardige mensen... Haddenzelf ook hun twee hondjes bij... En nog beter... ik kon meteen aanschuiven om te eten... En dat was echt een uitkomst, want had die dag tot dan toe alleen een frikandel op, hahaha! Ze gingen rond 9 pm naar huis en toen hebben wij weer ff nagetafeld, maar ik was om 10 uur helemaal klaar en ben gaan slapen... Op twee januari hadden Rob en Annet een etentje bij vrienden... 's Avonds zouden er eigenlijk het zelfde zestal als op Boxingday komen m te eten, maar ze haakten allemaal 1 voor 1 af... Jammer, maar nu heb ik lekker gewoon de hele dag een beetje gechilled, gelezen, lekker lui geweest... Om vervolgens toch ook maar te beginnen met mijn foto's op de pc zetten en dacht, kan ik misschien net zo goed meteen dat verhaaltje schrijven, ben ik daar ook vanaf, hahaha! Het is nu inmiddels net 3 januari hier... Op 8 januari vlieg ik alweer naar Nieuw Zeeland toe... Time Flies when you are having fun... Dat kan ik alleen maar be-amen... Als het weer een beetje beter wordt wil ik nog ff naar de Blue Mountains gaan een dagje... Het is namelijk wel warm (25-35 graden) maar er is veel regen en bewolking momenteel...
Maar goed, we hopen er het beste van...
En zo nie, dan toch! Ge kent me ;)

  • 02 Januari 2010 - 15:54

    Koen Kemps (Herten):

    Ha die Björn,

    een goed nieuwjaar gewenst vanuit Limburg. Jij hebt een mooie kerst en oud en nieuw beleeft. De foto's van het vuurwerk zijn prachtig. Het is wat anders nieuwjaar vieren dan hier met 5 graden onder nul. OH JA, hier in limburg hebben ze de lange lummel speciaal, een frikandel speciaal dubbel zo groot. Houd je van mij te goed.
    Alvast succes met je reis naar Nieuw Zeeland binnenkort. Ik lees het wel weer.

  • 02 Januari 2010 - 15:58

    Hurry:

    Hey Callie,

    Wederom een schitterend verslag van je dagen in Sydney..

    De volgorde maakt niet uit toch!

    Tot snel..

  • 02 Januari 2010 - 19:36

    Jennine:

    Bjorn en friends, HAPPY NEW YEAR and de beste wensen voor een geweldig 2010!!
    Groetjes uit Veghel van Jennine Gertjan Inge en Alex

  • 02 Januari 2010 - 19:54

    Bloemetje:

    Bjorn, De allerbeste wensen voor 2010!!!!!!
    Wederom een mooi reisverslag, en voor jou wel hele andere feestdagen als in 't veghelse. Geniet er maar weer volop van, groetjes Rita
    Ps. gaaf kapsel!

  • 02 Januari 2010 - 22:50

    Thuisfront:

    Mooi vuurwerk echt gaaf. Je kapsel is ook leuk. Wat hebben jullie weer heerlijk genoten! Jammer dat er toch nog regen was, maar evengoed heb je fantastische dagen daar gehad. Groetjes papa mama.

  • 03 Januari 2010 - 10:34

    Bertje:

    Hey Callie,

    Nog de beste wensen voor 2010! Goed om te horen dat ze de feestdagen daar ook op gepaste wijzen vieren. Zie ook dat er aan skon vrouw volk geen gebrek is, dus je zult het er vast wel van genomen hebben;)
    Binnenkort naar de Kiwi's, veel plezier en de groeten aan onze Jeroen!

  • 04 Januari 2010 - 09:14

    Marc N:

    De beste wensen kerel!!!
    Top dat je nog naar de BM gaat, echt de moeite waard!!!

  • 05 Januari 2010 - 13:22

    Maadt:

    Mooie verhalen weer! Gelukkig heb je af en toe katers, anders was het bijna niet eerlijk meer! Hoop dat je nog niet overstroomd bent door alle regen en heeeel veeeeel plezier nog!
    xx

  • 05 Januari 2010 - 14:16

    Davy Van Heugten:

    Dag Callie,

    Ik heb jouw site eindelijk weer 'ns kunnen vinden,
    want door 01 of andere manier lukte dat
    bij ons thuis niet...
    (misschien iets met onze computer soms?!)

    Maar ik wil jou vanuit hier in Nederland toch nog effe een gelukkig & voral gezond 2010 toe wensen.

    Ik moet d´r weer vandoor,
    maar zal jouw site snel gaan bezoeken om de verslagen van jou te kunnen lezen ...

    Gauw tot kijk.
    Davy van Heugten.

  • 10 Januari 2010 - 11:04

    Jeroen:

    Hey Calli,

    Dat ziet er inderdaad uit als een verrekte gezellig kerstfeestje. En die censuur zal wel met die foto's onder de rokjes te maken hebben zeker... goed bezig kerel! Ik zit inmiddels in Christchurch en ga verder afreizen richting in het zuiden. Geef effe een seintje als je richting het Zuidereiland komt.

    groeten Jeroen

  • 12 Januari 2010 - 22:00

    Frans Marja En Davy:

    Hallo Bjorn

    Vanuit een koud en wit Nederland willen wij jou feliciteren met jou 30 ste verjaardag.
    Pak er maar een borrel op op je eigen kosten ( grapje) groetjes aan Perry en geniet ervan
    groetjes Frans Marja en Davy

  • 13 Januari 2010 - 09:29

    Anja:

    Hier vanuit een koud venhorst wensen wij jou een fijne verjaardag. Ga vanmiddag even naar onze hans en sjan en drinken er ene op. Hoop binnenkort weer een mooi reisverslag te lezen. Geniet van je verjaardag en tot volgende keer.
    gr tante anja

  • 13 Januari 2010 - 15:22

    Marco En Christel:

    Hoi Björn,
    Van harte gefeliciteerd met je 30ste verjaardag. Maak er een leuke dag van! Gezien je reisverslagen zal je dat zeker lukken.
    Hans en Jeanneke, jullie ook gefeliciteerd met julie zoon (jullie zullen dit zeker lezen) :) Ook jullie een fijne dag vandaag, en weet zeker dat jullie vandaag nog contact met hem hebben.
    Groetjes Marco, Christel, Dennis en Thomas (judo)

  • 13 Januari 2010 - 15:26

    Hennie En Marcel:

    Bjorn wat een leuk verslag we kijken regelmatig op je site en nog proficiat met je verjaardag gisteren en bij ons vandaag heel veel plezier nog we blijven je volgen groetjes uit Alphen aan de rijn

  • 15 Januari 2010 - 18:33

    Nancy:

    Gefeliciteerd nog !
    Je snapt wel dat ik toen niet veel tijd over had.
    Gr Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 112674

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: