Van Oz naar NZ... Sweet As!!!!!!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Van Oz naar NZ... Sweet As!!!!!!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Van Oz naar NZ... Sweet As!!!!!!!!

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

17 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na allerlei vragen vanuit Nederland wanneer ik eindelijk weer een verslagje zou gaan schrijven, is er bij deze mijn vervolg op Sydney en de eerste volle week back in NZ...
Ik snap wel dat jullie daar in Nederland meer tijd over hebben om te lezen en dat daarom iedereen zit te wachten op een nieuw "prachtverhaal" met de kou die je daar nu hebt, maar geduld is nog altijd een schone zaak... ;)
Op 4 januari, de verjaardag van mijn peettante Agnes, was ik dan eindelijk hersteld van mijn heftige Nieuwjaarsfeestje... Tja, bekant 30, dus langere recuperatieperiode nodig he... Na lekker uitgeslapen te hebben ben ik met Annet wezen lunchen... Bakkie koffie, sandwich, slappe klets... Wat kun je jezelf nog meer wensen he... Wat boodschapjes gedaan en met de hondjes wezen wandelen... Daarna de spa in... Rob zou die dag een nieuwe klant in zijn fitnesscentrum hebben, dus we zoudenwat later eten... Mexicaans stond op het programma... Ik zorgde voor de Guacamole en het gehakt, Annet voor de rest... Lekker wijntje gedronken... Gezellige avond toen Rob er uiteindelijk ook weer bij was.. Maar aangezien hij ene lange dag had en Annet de volgende dag ook weer moest werken werd het geen latertje...
Op de 5de ging ik naar Parramatta... Beetje geshopt... Niets gekocht, maar wel lastige vragen gesteld (haha, en dat voor iemand die in een winkel heeft gewerkt)... Beete lopen kutten dus, moet af en toe kunnen... Had ook zo'n knappe verkoopster ;)
Ik wilde zo rond 1 pm weer terug naar "huis" gaan, maar het was bloedheet buiten, en daar had ik geen zin in (40+ is niet lekker)... DUs ik besloot te kijken of er nog een leuk filmpje draaide in de bios... Het werd AVATAR, waar ik al vele goeie verhalen over gehoord had... Zeker de moeite waard moet ik zeggen... Snel daarna naar de bus... Lekker douchen, omkleden, en uit eten met Annet en Rob... Ze hadden een INdiaas restaurant uitgekozen... Ik zou hen hier trakteren vanwege het feit dat ik van hun gastvrijheid mocht genieten al die tijd... Erg goede keuze moet ik zeggen en we hebben dus overheerlijk gegeten... En de bediening was ook niet verkeerd mag ik wel zeggen ;)
Bij thuiskomst nog een borreltje na, en het was weer bedtijd!
Toen was het ineens alweer de 6de januari... Time flies when you're having fun... :P ... Lekker boodschapjes wezen doen weer (speciale biertjes ingeslagen), hondjes weer mee uitgelaten, lekker weer chillen in de spa... We zouden die avond, als Rob weer klaar zou zijn in the Gym, weer een keer lekker BBQ-en... De speciale biertjes kwamen goed van pas moet ik wel zeggen... Prettig gevoel in de kop, hahahahaha! Annet ging iets eerder slapen dan Rob en ik... Nog lekker nagebabbeld... De tijd is echt gevlogen en ik heb zo'n fijne tijd gehad bij deze mensen!!!! Rob en Annet, Bedankt!!!
Donderdag de 7de eerst goed schoonmaken voordat ik naar Bas ging... Alle foto's ff op USB gezet... Makkelijk... Om 4 pm was ik bij Bas... ff wat boodschapjes gedaan en alweer rustig aan het bier begonnen... Bas niet, die was nog halfdood van deavond ervoor, hahahaha! But i forgive him! ;) Weer lekker gezellig gekletst met iedereen die er op dat moment was... Niet al te laat gemaakt, want moest rond 10 uur alweer op weg naar het vliegveld zijn!!! Opstaan verliep vlotjes... Afscheid genomen van Bas en op weg naar the airport! Inchecken enzo verliep supergoed... Vlucht verliep soepel... Zat in het vliegtuig helaas weer niet langs mijn droomvrouw, maar de 18-jarige Colombiaan die naast me zat was een gezellige gesprekspartner... Mantalk zeg maar... Bier, tieten en voetbal...
Aankomst in Auckland ook soepeltjes verder... Met de shuttle naar Ya Ping house... Nog vertrouwd, zoals gewend dus... Contact maken met de andere, voor mij onbekende hostelgenoten verloopt nog steeds erg goed... Die avond vroeg naar bed gegaan en goed geslapen (lekkere bedden daar)... De volgende dag kwma ik al snel in gesprek met de Duitser Mario (30) en prachtexemplaar Ada (26, Du)... Samen met die twee en met Matt (26, NZ) e Davida (24, GB) heb ik de rest van de dag gevuld... Buiten op de veranda nog hele interessante gesprekken gevoerd over de zin en onzin van het leven... Erg mooi, al die verschillende denkbeelden, maar toch elkaar in de waarde latend... Was het zo maar overal!! 's Avonds nog een lekker biertje wezen drinken in de Belgian Beer Bar op Mt Eden Rd... En rond 2 uur in de nacht naar bed (de rest sliep al lang maar was mooie wedstrijd op tv)... En toen was het alweer de 11de... Lekker ontbeten... En klaarmaken om Perry af te halen van het vliegveld... Alles verliep zoals het hoorde... Behalve dan dat de vlucht van Perry zo'n 2 uur later dan geplan dlandde op Auckland International.... En wachten duurt verrekte lang ken ik je wel vertellen... Maar goed, na het lange wachten kwam daar menne maat Perry aanlopen... Zoekende blik in zijn ogen baande hij zich een weg door de mensenmassa en ik rook hem al aankomen ;) wat op zich niet gek is na ruim 40 uur in dezelfde kleren gelopen te hebben :P
Maar goed, die knuffel had ie verdiend, daar doe ik ook nooit moeilijk over... Met de taxi naar Ya Ping daarna... Perry ingecheckt, douche genomen, filmpje kijken, biertje drinken en slapengaan... De volgende dag zouden we om 3 pm de bus nemen naar Paihia, Bay of Islands... Een must see voor Perry... En aangezien ik bijna jarig was, en omdat ik nog spullen bij Coen en Estehr had liggen, moesten we snel die kant op...
Busreis naar Paihia begon wel okee... Maar het einde was betje brakjes... Na het inchecken in de Peppertree Lodge rond 7 pm zijn we naar de Chinees gegaan om een hapje te eten... Lopend buffetje... Smaakte goed moet ik zeggen! Ff omkleden en toen toch maar ff de kroeg in geweest... Om 12 uur zou ik natuurlijk jarig zijn... We gingen eerst naar de Pipi Patch... Leuke kroeg, gevuld met schone dames die avond... Kutmuziek, dat wel, maar sfeer was okee... Perry trakteerde op een tequilla om 12 uur en omdat om 1 am de kroegen sluiten, gingen we terug naar het hostel... Dachten we... Want uit het niets was daar ineens Yves (23, Zw)... Hij was al behoorlijk dronken maar nodigde ons nog uit voor een after-borrel in het restaurant waar hij werkte als chef... Twee biertjes, twee broodjes, ellenlange stoere verhalen verder, gingen we rond 3 am toch terug naar het hostel... Op zich wel een aardige avond gehad dacht ik zo...
Op 13 januari, de mooiste dag van het jaar, behalve als je 30 wordt, hahaha, stonden we rond 9 am op... Rond 10 am zaten we achter de laptop om met het thuisfront te babbelen... Was toch wel gezellig, al haperde de pc af en toe... Daarna een inkakmomentje... Zijn we maar gaan lunchen... Vroeg in de middag besloten we dat het tijd werd om iets te gaan doen... WE besloten om met de fiets naar de track te fietsen, omvan daaruit de Haruru-Falls-Track te lopen... Geschatte tijd, anderhalf uur... Die hebben we er ook wel over gedaan... Maar wij waren zo spontaan bezig, dat we vergeten waren om drinken mee te nemen, en het was behoorlijk warm die dag... Dom dommer domst...
Maar goed, was verder wel leuke wandeling, al besloten we samen om echt niet meer terug te wandelen... Ik dus maar ff een knieblessure geinsinueerd zodat we met een oduer stelletje terug konden gebracht worden... Misschien dat ik toch maar theater moet gaan doen als ik terug ben in NL... Ben best een talent denk ik, hahaha!!! Terug aangekomen bij het hostel, zagen we dat er twee nieuwe roommateswaren... Twee aantrekkelijke dames wel te verstaan... Er zijn ergere dingen... Dus ik ff de eigenaar bedanken voor het verjaardagcadeau dat ie me gegeven heeft... Hahahaha... Hij kon er in eerste instantie niet echt om lachen, maar uiteindelijk wel... De roommates waren trouwens Marlieke (19, NL) en Martina (20, Du)... Beide vrolijk, spontaan, aantrekkelijk... Niets mis mee hoor! Perry en ik wat drank gekocht... Lekker biertjes/wijntjes gedronken... Potje kaarten (nee,keertje geen drankspelletjes... Ben tenslotte al 30 nu)... En de kroeg in met zijn viertjes... Ow nee, Jeremie (26, Be) en Ellen (19, Zwe)... Hoe meer zilen, hoe meer vreugd... Ik kon echter niet echt mijn draai vinden... Misschien dat ik thuis wel miste??? Who will know :P
Maar goed, niet al te laat gemaakt... Uurtje of 2 lagen we in bed... Wer vroeg eruit, want om 10 uur moet je uitchecken in het hostel... Ik had ondertussen al contact gehad met Esther, dat we die dag daar heen zouden komen... Ze zei dat ze dat gezellig zou vinden...
Dus wij op de 14de erg rustig aan gedaan verder... Lekker gekaart met de meiden... Ouwehoeren ook... Gewoon relax... Esther een text gestuurd of ze ons om 3 pm kon ophalen.. Bevestiging gekregen en om klokslag 3.10 pm (ahum) was onze gastvrouw ter plaatse om ons een ritje naar "huis" te bezorgen... Want jazeker, het voelt nog steeds als thuis voor mij, bij de familie De Wolf!!! En ik moet zeggen, ook Perry's verwachtingen werden overtroffen door hun gastvrijheid... Hij maakte namelijk al snel de slechte grappen die hij altijd maakt (tja, die humor van hem... Ken ik ergens van...)... Bij Coen en Esther zaten op dat moment al een tweetal bacpackers... Rick (24, Breda(Etten-Leur)) en Sabine (25, Tilburg(Pijnacker))... Dat klikte ook vrijwel onmiddelijk... Ach ja, ik ben niet de allermoeilijkste natuurlijk... Meteen maar een paar biertjes genomen... Kwam Rob ook nog op bezoek... Hij zou die avond ook nog gezellig langskomen met zijn partner Niek... Dus het werd die avond een dolle avond met een BBQ voor 8 personen... Perry en ik hadden voorgesteld om het vlees te kopen... Uiteindelijk hebben de backpackers met zijn viertjes het vlees en het bier betaald voor die avond... Het was echt een opnvergetelijk gezellige avond hoor!!! Na het boodschappen doen meteen volle bak verder aan de pilseners... Toen Rob en Niek er uiteindelijk ook waren werd er al snel overgestapt op de overheerlijke cocktails die vriend Rob ter plekke maakte... HMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!! De ene ng lekekrder dan de andere... Maar aangezien onze maagjes ook wel voortaan rommelden begonnen we tegen 9 uur aan het eten... Beetje laat, maar het mocht de pret niet drukken... De kant en klare spiesjes waren lekker, maar niet zo lekker als de mijne natuurlijk ;) en de biertjes werden goed verorberd... ZO goed zelfs dat Rick en Sabine moesten besluiten om een dagje langer te blijven, hahaha!!! Na het BBQ nog lekker naborrelen en echt heel slap ouwehoeren over vanalles en nog wat... Heerlijk!!! En het werd natuurlijk vanzelf weer bedtijd...
De volgende dag stonden Perry en ik tegen 11 uur op... Heerlijke nachtrust gehad.. Ik tenminste.. Perry zei dat ie last had van een hele grote bromvlieg... Niets van gemerkt ;) ;) :) ;) ;)
Na een rustig eerste uurtje uit bed besloten we om een balletje te gaan slaan... Naar de golfbaan dus! Ik had dit al eens eerder met COen gedaan en ook nu was het weer een groot succes... Voor Perry was het helemaal nieuw... Rick had het eens eerder gedaan en voor mij was het mijn derde keer... Ik zat al vrij snel in mijn "schwung" zeg maar... De ballen vielen eigenlijk standaard tussen de 100 en 200 meter... Behalve als ik mijn concentratie ff niet vasthad en overmoedig werd... hahaha... Moet zeggen dat mijn "Happy Gilmore" toch wel de mooiste van de dag was, want die bal sloeg ik dus verder dan de 200 meter, hahaha.... En tja... wat kan ik er verder van zeggen? Laten we zeggen dat Tiger Woods er op meerdere manieren een concurrent bij heeft :P:P:P:P hahaha!!!Na het golfen gingen we naar Cafe Jerusalem... Bakkie leut doen... Honger... Broodje "Schwarma" ging er ook goed in... Aangezien Perry en ik een auto willen kopen zijn we nog ff langs twee potentiele dealers geweest... Ons oog is gevallen op een Nissan... (Oog wel weer opgeraapt natuurlijk...) We gaan hem mandaqg kopen... Daarna met zijn allen boodschapjes doen en beetje gerelaxt... Wederom biertje erbij natuurlijk... Coen heerlijke Butter-Chicken gekookt voor ons... Lekker gegeten en heel veel leuk en gezellig gekletst met zijn allen... Nog lekker Lemon Z-je als slotaccoord op een prachtige dag!
In de nacht dat mijn maatje Perry op "onverklaarbare" wijze naar de bank was verhuisd, sliep ondergetekende als een os, zo vast... Om 7.30 ging de wekker want Rick en Sabine vertrokken rond 8 uur en we wilden wel afscheid nemen van onze nieuwe vrienden... Lekker afscheidsbakkie gedaan en hop-hop-hop weg waren ze in hun zebramobiel... Wat nu? Terug naar bed?Nee dat is zonde natuurlijk! Lekker e-mail bijgewerkt en contact met thuisfront gehad... Weer bijgebuurt... Rond 2 pm zijn we uiteindelijk weer iets actiefs wezen doen... De Rainbow Falls bezocht, de track langs de rivier gewandeld, en toch al gauw weer anderhalf uur onderweg geweest... Met Coen en Esther afgesroken bij de Peartree, leuk kroegje aan de haven... Twee biertjes gedaan... Terug naar "huis"... Weer chillen en relaxen... Biertjes gekcoht en gedronken... Nederlandse muziek opgezet die ik cadeau heb gedaan aan de familie De Wolf... Wederom een prima avond...
Morgen nog geen plannen... We zien wel... En jullie lezen wel weer...
Hopelijk kan ik er zometeen nog een zooi foto's op gooien...
zou wel mooi zijn he ;)
Succes allemaal in het heerlijke koude Nederland... Wat ben ik toch jaloers op jullie...
(K) BC

  • 16 Januari 2010 - 13:36

    Hurry:

    Ik stonk helemaal niet! Dat was je bovenlip ;)
    Hoe kom je er trouwens bij dat ik slechte grappen heb, waar je mee omgaat wordt je mee besmet haha....

    Die bromvliegen zijn wel uitermate vervelend maar dat overleef ik wel denk ik ;)

    Komt helemaal goed met ons de komende maanden!

    Groeten,
    Vannacht hopelijk wel slapende Hurry

  • 16 Januari 2010 - 15:46

    Hofstadjes:

    Nou dat was weer even lezen ,maar heel fijn om te horen dat het zo geweldig is daar.Geniet samen als ik dat zo lees lukt dat.Super goed heel veel liefs van uit een koud veghel daaaaaaaag

  • 16 Januari 2010 - 20:58

    Thuisfront:

    Hoi, hoi, Dat ziet er weer heel goed uit daar. Mooir foto's weer. Genieten dus en een hele fijne tijd samen met Perry. Tot gauw
    papa, mama

  • 16 Januari 2010 - 22:00

    Esther:

    Wat nou ahum 3.10 pm. Even aan de kiwis aanpassen meneer Callaars!!! Voor Nzse begrippen was ik ruim op tijd. En voordat iedereen de indruk krijgt dat mijn huis zo vies is dat het vol zit met bromvliegen, dat is jouw gesnurk. En Perry heeft vannacht weer op de bank geslapen, arme jongen. Weet je trouwens dat bovenaan je verhaal staat dat het hie bewolkt is en maar 14 graden? Hahaha, 24 dus en weer geen wolkje aan de lucht......Ben blij dat je het weer zellig vindt in huize de Wolf, ik vind het ook leuk hoor, alleen mijn lever gaat wat protesteren, ik ben te oud voor dit spelletje hihi. Maandag dat barrel kopen en dinsdag wegwezen, kunnnen wij ook een beetje bijkomen :)

  • 17 Januari 2010 - 13:58

    Thuisfront:

    Hey Björn wat is dat nou??!!
    Esther leert je goed kennen. Bedankt Esther!

  • 17 Januari 2010 - 13:59

    Marc N:

    On my way to Pahia :P

  • 18 Januari 2010 - 14:05

    Nancy:

    Haha leuk verhaal weer !!!
    Gr Nancy

  • 19 Januari 2010 - 10:57

    Bloemetje:

    Hee Bjorn,een beetje laat maar als nog van Harte Gefeliciteerd!!! Het was weer een heel lang verhaal maar altijd weer leuk om te lezen. Ik denk wel dat ze heeel blij zijn met jou komst daar,want dank zij jou is o.a de verkoop van BIER zowiezo VERDUBBELD!!!
    Geniet er weer van. Groetjes Rita

  • 19 Januari 2010 - 12:48

    Wouter J:

    Callie,
    mooi verslag jonge en vette foto's, veel plezier daar en niet te veel regelen he ;)

    mzzl

  • 20 Januari 2010 - 12:44

    Leroy Dumas:

    Hey Callie.. Even over die stap foto.. Ben je daar iets van plan? Je kijkt zo wel in ieder geval.. Hehe.. have fun!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 112683

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: