Het echte werk begint... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu Het echte werk begint... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Björn Callaars - WaarBenJij.nu

Het echte werk begint...

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Björn

28 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Voor mij een gedeeltelijke herhaling van mijn eerdere dagen in NZ, maar als persoonlijke tourguide van Perry kon ik het toch niet nalaten om hem enige hotspots te laten zien van het noordereiland... Uiteraard zijn we bij het begin van dit verhaaltje nog steeds in het altijd gezellige Keri Keri, bij de familie De Wolf thuis, waar het nog steeds elke dag erg gezellig is...
Om te beginnen met waar ik mijn vorige verhaal geëindigt ben: Lekker slapen...
En terwijl deze jongen lakker lag te ronken, was Perry al weer redelijk vroeg op om met Coen een beetje tv te kijken: Spaans voetbal was op... Omstreeks 12.15 uur stond ik dan eindelijk naast mijn bedje... Niet veel later gingen we met zijn viertjes een bakkie doen bij de Perenboom (Peartree)... Het zag er wel gezellig uit, met live-muziek buiten... Twee dames die de boel probeerden te vermaken met depressieve liedjes... Dus wat ons betreft hadden ze binnen mogen staan zingen, hahaha! Na twee bakkies ff terug naar huis gegaan... Wasje afhalen... Ondertussen had ik met Sanne Bouw contact gehad of zij en haar Maurits het niet gezellig zouden vinden om bij “ons” te komen BBQ-en die avond... Uiteraard had ik toestemming van Coen en later ook van Esther... Om uur of 6 half 7 afgeproken bij de familie De Wolf thuis... Eerst nog ff op bezoek bij Rob en Niek, voor een bekkie leut en een pilsje, met de bijbehorende slappe klets uiteraard... Was erg gezellig! Eigenlijk zoals altijd als dit clubje bij elkaar is... Esther kreeg nog een stukje groente mee... Echt de allergrootste courgette ooit, Guiness Book of Records formaat... Minstens halve meter lang en een omtrek waar de grootst geschapen neger jaloers op zou zijn... Maar goed, dat stond een andere avond op het menu, vanavond was het BBQ... Nadat we weer een biertje hadden opengedraaid ging ik aan de weg zitten ;) om Sanne en Maurits te verwelkomen... Ze hadden hun eigen gehuurde mini-van waar ze NZ mee rond toeren... Leuk bakkie... Eerst ff gekletst met hun en ze toen toch maar meegenomen naar de rest om ze voor te stellen... Een paar biertjes later begonnen we met de BBQ... Het werd weer een hele gezellige avond! Jammer genoeg moest Coen er de volgende dag vroeg uit om te werken (er was een zieke) dus die ging wat vroeger naar bed... Perry ging iets na 12 uur... En met Sanne, Maurits en Esther zaten we nog tot iets na 2 uur (geen notie van tijd, time flies when you're having fun) te borrelen en buurten... De volgende dag redelijk vroeg uit de veren. Het was alweer 18 januari. Ondanks dat we er al vroeg uit waren, was de ochtend verder niet echt vruchtbaar, zeg maar... Op het meel sjouwen in de bakkerij na (50 zakken van 20 kg) niet veel uitgevoerd... Daarna ff omkleden en om uurtje of 2 pm gingen we naar café Jerusalem, voor een overheerlijk broodje Schwarma (ik had Maurits al lekker zitten maken)... Omdat dit voor mij niet genoeg was, heb ik er nog een tiental falafels neer laten zetten en toen was ook die dikke pens van mij weer redelijk op orde... Rond 4 pm gingen Perry en ik met Coen op pad om onze auto te kopen... Onze “prachtige” vies-crème-witte Nissan Primera rijdt als een tierelier! Toch nog een dure dag vandaag dus! Na het proberen te regelen van nog wat andere zaakjes, arriveerden we niet ver na vijven weer thuis, op 219 Waipapa Road, Keri Keri... Maurits en Sanne waren positief verrrast met het zien van onze nieuwe aanwinst... Die avond was bijna een herhaling van avond ervoor... Alleen stond er vandaag geen BBQ op het menu (ligt te zwaar op de maag, al dat ijzer) maar een ovenschotel à la Esther met Courgette Gigantesque en gehakt en “le secrets du Chef”... Heerlijk!!! Gezellig nabuurten en borrelen buiten en naar bedje toe, voor een heerlijke nachtrust!
Nadat we eigenlijk voor niets naar het centrum mgereden waren om 9 uur 's ochtends om de verzekering van de auto te , want het was een prachtige heldere dag waarbij je de twee zeeën heel erg goed regelen, waren we rond 10 uur terug om afscheid te nemen van Sanne en Maurits, die richting Auckland gingen, voordat ze hun reis verder voort zouden zetten in Azië... Na de vele tranen die toen vielen hebben we telefonisch onze verzekering geregeld... Iets na elven vertrokken Perry en ik richting Cape Reinga voor een mooi dagtripje... Voor mij de tweede keer dat ik naar het uiterste noorden ga, maar voor Perry was het natuurlijk nieuw! Na het tanken in Kaeo en een smakelijke tussenstop bij de “World Famous Fish Shop” in Mangonui voor een lekkere portie Fish 'n Chips weer verder noordwaarts... Afslagje gepakt naar een pittoresk strandje, genaamd Rarawa Beach. Vervolgden we onze trip richting de kaap... Na zo'n 20 km over gravelwegen gereden te hebben was daar dan de parkeerplaats van Cape Reinga... Ikke Perry nog wat leuke anecdotes verteld en toen zijn we de boel maar gaan bezichtigen... We hadden erg veel geluk want het was een prachtige heldere dag, waarbij je de zeeën erg goed tegen elkaar op kon zien botsen en zelfs de Three Kings Islands waren in de verte duidelijk zichtbaar... Dat komt niet vaak voor! Na het bezichtigen van de Cape ben ik met Perry nog ff naar de misschien wel mooiste camping van Nieuw Zeeland gereden, zo'n 5 km van de Cape af... Hij was terecht onder de indruk... Vervolgens toch maar weer in de auto gestapt om terug naar “huis” te keren waar “ons pap en mam” al weer op ons zaten te wachten... Niet veel later dan onze aankomst zaten we gezellig in de tuin te genieten van een overheerlijke zelfgemaakt hamburger maaltijd, met Coen, Esther, Elisah (dochter) en John (vriendje van Lis)... Na het eten samen met Perry nog ff de route voor de komende dagen bepaald, een aantal hostels geboekt en daarna gaan slapen...
Ietwat later dan gepland vertrokken we op 19 januari vanuit Waipapa (bakkie gedaan daar met Coen en Esther)... We hadden eerst bij Coen en Esther onze auto heel erg economisch ingeladen... Niet erg “backpacker-like” maar wel praktisch... Na het emotionele afscheid van onze “Fosterparents” liep het tegen 12 uur toen onze voiture richting Auckland voer... Vele flauwe opmerkingen en grappen rolden over de stoelen tijdens onze rit... Lunchpauze gepakt net voorbij Manukau City (Auckland Zuid)... Toen op naar onze voglende bestemming: Thames! Ruim een uur later zijn we er dan... Thames, relatief historisch stadje in het zuidwesten van het Coromandel-schiereiland... In onze ogen niet echt een topstadje... Nadat we een aantal spullen uit onze auto gehaald hadden, dacht ik ff dat er een makkelijk afstapje was, maar zonder dat ik goed gekeken had viel ik ineens een halve meter omlaag in een greppeltje, daarbij mijn knie licht verdraaid... Niet echt handig... Behoorlijke veel pijn... Ingecheckt bij het lelijke hostel... Wel aardige eigenaresse... Meteen knie koelen... En we besloten om die avond maar een filmavondje te maken in de woonkamer daar... Zo'n vier films later gingen we slapen...
Na de prima nachtrust vertrokken we net na tienen naar onze volgende bestemming: Colville Farm... Ongeveer 75 km verder ligt dit kleine dorpje... De weg ernaartoe was voor deze jongen niet echt een pretje... Ik denk dat ik wel 7 kleuren stront scheet op de bochtige wegen tot aan Coromandel Town... Sjeezus wat een angsten heb ik uitgestaan... En Perry maar lachen! Toffe jongen... Laatste 25 km was het allemaal wel prima te doen... Colville Farm ligt werkelijk waar in de middle of Nowhere... Mooi tussen de zee en de heuvels in... Niet heel bijzonder verder... Wel rustgevend... Helaas dacht een Zweeds echtpaar daar iets anders over, aangezien hun jongste koter op de huilstand stond ingeschakeld... ;-) Die dag verder niet veel gedaan... Later op de avond ontmoetten we de Duitser Phillip (21) en zijn rondborstige (sjeezus wat een grote jopen) vriendin Ilona (24)... Gezellig potje mee zitten kaarten... We hebben ze toepen geleerd, hahaha... Rond 11.15 gingen we naar bed toe... We lagen op een kamer met een Maleisische vrouw, maar voor ons tweetjes staat ze bekend als de poepchinees... We lagen er net 5 minuten in denk ik, toen Perry dacht dat ik een enorme knalscheet liet, en ik dacht hetzelfde over Perry... Bleek het dat vrouwtje te zijn... Echt bizar hard was ie! Lachen! Op zich lang genoeg op bed gelegen, maar niet echt goed geslapen, veel wakker geweest... Om 10 uur stond er echter paardrijden op het programma... Was op zich wel een leuke ervaring, ware het niet, dat het wel erg jammer was dat ik echt een kutknol teogewezen kreeg, die niet in galop wilde gaan, hoe hard ik het beest ook schopte... Wat wil je ook met een naam als Ziggy... Het arme dier zal wel stoned zijn geweest :P Gelukkig had onze gids wel mooie verhaaltjes over de regio te vertellen... Twee uurtjes later terug van het hobbelen en verder niet veel uitgevoerd... Rond 8 pm ging onze Duitse vriendin Ilona douchen... Perry en ik konden behoorlijk meegenieten van haar prachtige lichaam zonder dat ze het zelf in de gaten had, hahaha... We keken elkaar aan en zeiden gelijktijdig: Nondejuu, wa'n juinen!!!
We hadden het eignelijk wel een beetje gehad in Colville... Dus we besloten om niet bij te boeken, maar om naar Whitianga te vertrekken... Daar zit mijn Franse vriendinnetje Hélène, waar ik toen een fantastisch gezellig weekend mee heb beleefd in Wellington... Helaas waren alle drie de hostels volledig volgeboekt, dus zaten we met een probleempje... Wij naar de i-site (informatiecentrum/VVV) van het leuke dorpje toe om info te vergaren waar we zouden kunnen slapen... Uiteindelijk besloten om een wat duurdere kamer in een motel te pakken... Voort 85 NZ-Dollar per nacht sliepen we dan wel in een mooie kamer met twee ruime tweepersoonbedden en een heerlijke douche... Beetje aan de dure kant, maar goed, boeit verder niet echt... Moet af en toe kunnen... Direct daarna ingecheckt (het was nu ongeveer 12 uur) en een tukkie gedaan... Hahaha, luiwammesen genieten van luxe kamer :P Rond 2 uur zijn we ff naar het cafétje gegaan waar Hélène werkt, om een lekker bakkie koffie te pakken... Meteen voor de avond afgesproken... Aangezien Perry en ik al twee hele dagen geen bier meer op hadden, waren wij beide wel te porren voor een feestje die avond... Hélène had een housewarming party bij een kerel die ze hier had leren kennen, een leuke Engelse dude... Wij om 7.30 afgesproken... Boodschappen gedaan bij de supermarkt en liquorstore... Bier en wodka stonden vanavond op het programma, hahaha... Toen de was weggebracht naar de wasserette en daarna moest er ook gedacht gaan worden aan de inwendige mens... Rond 6 pm zijn we eerst hapje wezen eten bij de “Smitty's” waar de blonde schoonheid achter de bar ons uitstekend van dienst was... De spareribs waren overigens ook uitermate lekker te noemen!!! Daarna lekker douchen en op naar Hélène... Ondanks het feit dat ze ons een paar km om heeft laten lopen, gingen we op pad naar de housewarming... Ondertussen was ons groepje gegroeid met ook nog een Duitser (Andreas, 38) en twee dames (Du, 30 en 32)... In het begin leek het een saai feestje te worden, maar al snel werd duidelijk dat het erg gezellig was... Het werd een voor de bezoekers van dat feest memorabele avond... Helaas moet ik jullie het verslag van de avond wegens de censuur die me is opgelegd door de Nieuw Zeelandse wet schuldig blijven...
De ochtend was beetje brak te noemen... Niet veel meegemaakt wat de moeite waard is ;) Om 11.30 moesten we de was gaan ophalen bij de wasserette... Daarna zijn we wezen ontbijten/brunchen (zat bij het motel inbegrepen)... Bakkie gedaan bij Hélène... Die overigens vrij snel daarna vrijaf kreeg... Beetje rondgehangen en gechilled met zijn drietjes... Om 6 pm naar haar gegaan... Daarna potje getennist... Samen met een paar collega's van Hélène... Hapje gegeten daarna weer bij de Smitty's... Dit keer een steak, erg lekker ook weer! Later nog potje wezen poolen... Wat vroeger naar bed, hostel Rotorua geboekt voor 2 dagen, en op tijd slapen na een beetje internetten...
Perfecte nachtrust gehad... Rustig opgestaan, auto gepakt... Ontbijten... Toen liet Perry het brandalarm afgaan door een sneetje brood te laten verkoolen in de toaster... Beetje paniek in de tent, maar uiteindelijk wel lachen... Het was inmiddels 25 januari... Voor mij een speciale dag (Niels zou 28 zijn geworden)... Eerst afscheid genomen van mijn Franse vriendinnetje... Toen op naar Rotorua... Nu was ik degene die achter het stuur zat en de bijrijder liet merken dat het soms erg vervelend is om bijrijder te zijn en niet de stuurman... Perry was beetje misselijk van het vele onverwachte bochtenwerk en de afgronden die je dan soms aan je voorbij ziet schieten... Niet zo erg als ik een paar dagen terug, maar nog steeds het vermelden waard ;)
In het dorpje Waihi hebben we ff een pitstop gemaakt voor een hapje en een drnakje... En een plasje... Vervolgens door naar Tauranga... Daar de weg kwijt geraakt omdat de wegen niet heel erg duidelijk staan aangegeven... Nadat we de weg gevraagd hadden, zaten we al snel op de juiste weg, naar Rotorua... Klein uurtje later waren we dan op de plek van bestemming: Crash Palace, Rotorua... In gecheckt... Op een kamer met 4 Engelse meiden... Konden het slechter treffen, want het waren allemaal ja's ;) hahahaha! Ik heb Perry het advies gegeven dat hij vanavond meteen de Maori-Expereince moest doen van Tamaki... Die Engelse meiden zouden ook gaan, dus hij kon alvast voorwerk doen... Ik heb het al gedaan en moet nu echt op mijn centjes gaan letten, dus geen tweede keer voor mij... Terwijl Perry genoot van de cultuur, heb ik een paar biertjes gedaan... Daarna lekker hapje wezen eten bij de “Amazing Thai”... Soms mag je jezelf wel kietelen toch ;) hahaha... Heerlijk gegeten... Bij terugkomst nog beetje gechilled hier in hostel... Toen Perry terug was van zijn tripje, zijn we nog naar de Lavabar gegaan voor een afzakkertje... Rond 2 uur verlieten we de bar... Nadat we eerst nog even de aantrekkelijke Twentse schone (Fran)Coise ontmoet hadden... Die zou ons morgen vergezellen... Nog ff een Maccie wezen doen op de terugweg naar het hostel... Lekker slecht, hahaha! En nog een borreltje voor de tv... Sleeping time: 3.15 uur... Voor Perry althans... Ik kon de slaap niet vatten... Mede door de Nieuw Zeelandse censuur regel die ik jullie al eerder verteld heb kan ik niet alles vertellen wat er daarna gebeurde deze nacht... Wat ik wel kan zeggen is dat mijn slaap nihil was en dat Perry en ik zelf niets gedaan hebben dat niet door de beugel kan... Ik hou het wel ff zo mysterieus... Vind ik wel leuk voor een keer :P
Rond 7 uur stond ik samen met de Britse meiden op... Zij gingen verder met hun reis naar Waitomo... Even helpen met het sjouwen van hun zooi naar de bus... Je weet nooit waar gentlemen-behaviour toe kan leiden hè... Daarna filmpje gekeken en de lounge en na afloop daarvan sloeg de vermoeidheid toe, en snap ik de naam “Crash Palace” beter dan ooit... Met Coise afgesproken vanaf 3 uur... Beetje door de stad gelopen... Perry het Kuirau Parc laten zien (natuurlijke mudpools, en andere vulcanische activieteit en stank) om vervolgens op deze zonnige dag terug te keren naar ons hostel voor een namiddagje drinken in de hot spa... Erg gezellig!!! Rond 20.30 kwamen we er pas uit en gingen we ons alledrie klaarmaken voor een avondje op stap in de Lavabar... Om 22.30 zaten we bij een Italiaan voor een paar slices Pizza om vervolgens het feestgedruis in te gaan... Er was vanavond een live-artiest... En wat voor één! Een echte performer... Hij speelde alles op zijn gitaar, oud en nieuw... Ook zijn stem was behoorlijk goed te noemen, met zowel rock, pop, r&b nummers... Sfeer zat er goed in... Bezoekers die dachten dat ze konden cq moesten zingen kregen die kans ook, met wisselend succes... Het mooie meiden gehalte was hoog vanavond... We vermaakten ons prima... En aangezien ik in een staat was dat alcohol me niet kon overwinnen deze avond moesten er natuurlijk een aantal demonstraies uitgevoerd worden...Mooiste compliment wat ik hierbij kreeg was: “Oh my god, you are a Mchine!!!” Hele dure avond geworden... De live-optredens waren in middels gestopt en de DJ nam het over... Er werd volop gedanst... Zelf zou ik dat ook wel willen doen weer... Maar toen ik wilde beginnen, stonden er een aantal Maori boys te dansen, waaronder ook de zanger/gitarist... Hij bleek een uiterst talentvol danser te zijn... Alleskunnertje dus... De gekste moves werden uitgehalld en Perry en ik stonden regelmatig perplex van de show die de boys weg gaven... Uiteindelijk was Coise blijven hangen aan een kerel in de kroeg en liepen wij met John (28 Aus), en twee Engelse meiden terug naar het hostel...
In diepe slaap gevallen... Perry moest er om half negen uit zijn omdat hij ging raften vandaag... Ik omgedraaid en verder geslapen... Rond 12 uur opgestaan... Hoorde ik van de hosteleigenaar dat er 2 kamergenoten van ons in de lounge beneden zijn gaan slapen omdat er iemand erg hard snurkte... Zou niet weten wie dat geweest is.... ;) :P ;) Ach ja, hadden ze me maar wakker moeten maken! Chris, de chief kon er zelf ook wel hard om lachen... Verder vandaag niet heel veel gedaan... Zometeen komen er twee Nederlandse meisjes eten hier... Zal wel gezellig worden... Morgen vertrekken we naar Taupo...
Als jullie dit allemaal gelezen hebben: Mijn complimenten, chapeau! Was weer een lange zit denk ik, hahaha! Tot de volgende keer!!!

  • 28 Januari 2010 - 08:01

    Marc N:

    Colville farm, Crash Palace, the Amazing Thai...............
    Het was zeker een lange zit, maar deze smile op m'n gezicht was het waard!!!

    :):):):):):):):):):):):):):):):):)

  • 28 Januari 2010 - 09:05

    Bloemetje:

    Inderdaad weer een heel verhaal, je verteld ales heeeel uitgebreidt maar alleen over de avond met die dame ben je wel erg vaag!!!!! Volgende keer het complete verhaal.Veel plezier weer, enne drink met mate. groetjes Rita

  • 28 Januari 2010 - 11:47

    Arjen:

    Callie, je bent zo ver weg dat het lijkt alsof ik je niet meer herken. Paardrijden, Groot geschapen negers die een andere keer op het menu stonden? De groeten uit Etten-Leur Arjen

  • 28 Januari 2010 - 12:53

    Addies:

    wat een verhaal...doe er 2uur over hahha nee mooi man!!

  • 28 Januari 2010 - 13:22

    Thuisfront:

    Hallo Kerel, Daar zijn we idd maar weer eens goed voor gaan zitten. Maar waar blijft dat fotootje van dat autootje? Het gaat daar nog steeds erg goed met jullie. Veel pleizer en tot gauw.

  • 28 Januari 2010 - 18:40

    De Hofstadjes :

    Hee wat een leuk programa
    hebben julie opgezet ik hoop dat je nog veel pezier hebt denk aan de
    stoepjes en je knie
    groetjes vanuit veghel

  • 28 Januari 2010 - 21:32

    Coen And Esther:

    Leuk verhaal....en bijna helemaal waar ook. Ik heb niets te melden. Oja toch :Feyenoord - PSV 3-0
    Hahahaha

    Groeten Coen

  • 29 Januari 2010 - 01:16

    Björn Callaars:

    Sorry voor de verlate foto's, maar internettijd was op...
    Nadeel als je niet meer bij Coen en Esther verblijft ;)
    Marc, bedankt voor de tips!
    Rita, What happ[ens in New Zealand, stays in New Zealand...
    Thuisfront, er staan nu ook paar auto-foto's bij...
    Arjen, ik ben nog steeds mezelf hoor...

  • 29 Januari 2010 - 23:05

    Marielle:

    Zo wat een lang verhaal, niet te veel schrijven anders is er bij thuiskomst niks meer te vertellen. Ik snap trouwens niet waarom je niet even naar de huldiging van Joost kunt komen :) we doen het wel zonder jou. Geniet van elke dag. Dit nemen ze je niet meer af.
    Doe Perry ook de groetjes , speciaal van Maud
    tot snel weer

  • 30 Januari 2010 - 22:04

    Tillaartje...:

    Haha...vette verhaal!

    God Knallie, snurkschurk...

    Wat een dikke natuur daar ook man!
    Denk dat ik maar eens in beraad ga over mijn volgend buitenlands avondtuur! NZ & AUS...wow!

    Veel plezier daar jongen...we msn'en!

    Groeten vanuit Buenos Aires, Argentina.

  • 30 Januari 2010 - 22:22

    Jeroen:

    Hey Callie,

    Schitterend verhaal en mooie foto's (vooral van Erp...haha!). Relax dat je een auto hebt nu. Ga je nog skydiven in Taupo?

  • 01 Februari 2010 - 11:28

    Leroy Dumas:

    Goedendag.. wat een verhaal weer.. Zo gaat het mij dus nooit lukken om af te studeren.. Mooi om te lezen dat het goed gaat!!! De groeten aan Perry en blijk knallen zou ik zeggen!!!

  • 01 Februari 2010 - 23:17

    Bob:

    Callie,

    Wederom een mooi verhaal jongen. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Veel plezier nog.

    Gr.

    Bob

    P.S. Wa hedde toch skon billen

  • 03 Februari 2010 - 12:50

    Jennine:

    Hey Bjorn, leuk joh dat jullie nu rond kunnen racen met je prachtige auto.
    Geniet er maar lekker.
    Hier ligt nog steeds wat sneeuw en het is behoorlijk koud.
    Groetjes aan Perry.
    Jennine en Gertjan

  • 05 Februari 2010 - 22:51

    Tante Marie-jose :

    wat heb jy het nog goed jongen maar er zal wel nog wel werk komen denk ik maar voor nu maak er maar iets leuks van liefs van tante marie-jose+ome joop de groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Björn

Bourgondische Brabander op reis... Waarom naar de andere kant van de wereld? Omdat ik anders te snel terug val in mijn oude levenspatroon en ik daar niet veel wizer van wordt!

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 112670

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Juni 2010

Björn op ontdekkingsreis

Landen bezocht: